لوله‌های پلی اتیلن لوله‌هایی هستند که از موادی خاص ساخته می‌شوند این لوله‌ها دارای خواص منحصر به فردی هستند که در بخش‌های مختلف صنعت از آنها استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که لوله‌ پلی اتیلن دارای انواع مختلفی می‌باشد که شما می‌توانید در این مقاله که توسط پایپ لاین تهیه شده است مطالعه بفرمایید و اناوع مختلف آن آشنا شوید پس با پایپ لاین همراه شوید. جالب است بدانید که لوله پلی اتیلن از موادی ساخته می‌شود که مواد اولیه آنها در پتروشیمی‌ها ساخته میشود و بعد از آن در صنایع پایین دستی به لوله‌های سیاه رنگ به نام پلی اتیلن تبدیل میشود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره اجزاء تشکیل دهنده لوله های پلی اتیلن بدانید.

مواد تشکیل دهنده لوله پلی اتیلن 

پلی اتیلن پلیمری است که در پالایشگاه های نفت خام در اثر واکنش های پلیمریزاسیون واحدهای مونومر اتیلن ایجاد می‌شود و با توجه به اینکه در چه شرایطی این لوله سنتز و یا به عبارتی تولید می‌شوند دارای خواص و عملکردهای متفاوت می‌باشد که در پایپ لاین به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

دلایل استفاده از لوله پلی اتیلن

روند رو به افزایش استفاده از پلاستیک و به ویژه مواد پتروشیمی و پلیمری مانند پلی اتیلن در صنعت و به طور کلی مصارف گوناگون آن بیشتر به دلیل خواص و مشخصات این لوله‌ها می‌باشد. همانطور که دربالا نیز به آنها اشاره‌ای کوتاه کردیم، لوله های تک جداره و لوله‌های دو جداره در صنایع مختلف برای انتقال مایعات کاربرد فراوان دارد و در سال‌های اخیر استفاده از آنها افزایش بسیار چشم گیری داشته است.

لوله پلی اتیلن در مرحله اجرا

یکی از دلایلی که می‌توان از محبوبیت این لوله بر شمرد استحکام و همینطور کارایی این لوله ها است. استحکام  و دوام و همنیطور راحت بودن این لوله ها در مراحل نصب سبب شده است تا بسیاری از کسانی که پروژهای مختلف ساختمانی و صنعتی را دارند ترغیب به استفاده از این لوله‌ها شوند. امروزه از سیستم های لوله کشی پلی اتیلن پایپ لاین در بسیار از پروژه‌های مرتبط با اطفای حریق ساختمان‌‌های مسکونی و همینطور اداری و همچنین در بخش‌هایی که احتیاج به انتقال آب فشار قوی و سیستم های انتقال فاضلاب شهری ، صنعتی و روستایی ، پروژه های مخابراتی ، روکش کابل و همچنین انتقال گاز طبیعی در محیط های صنعتی و شیمیایی ، کوچک استفاده می‌شود.

پایپ لاین ارائه دهنده بهترین نوع از انواع لوله‌های پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن تولید شده در مجموعه پایپ لاین از کیفیت بسیار بالا و همینطور استانداردهای لازم جهت استفاده در تمامی پروژها است. این لوله‌ها با بهره‌گیری از بروزترین و جدیدترین تکنولوژی روز دنیاساخته شده است و این اطمینان خاطر را به تمامی شما عزیزان می‌دهد تا با خیالی راحت و آسوده این محصولات را تهیه بفرمایید.  در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع لوله پلی اتیلن آشنا کنیم. پایپ لاین همواره بهترین.

انواع لوله پلی اتیلن

به طور کلی لوله‌های پلی اتیلن همانطور که کمی قبل تر نیز به آن اشاره کردیم انواع مختلفی دارند اما به طور ملی به سه دسته‌ی مختلف تقسیم بندی می‌شودن که از این سه دسته می‌توان به نام‌های لوله پلی اتیلن تک جداره، لوله پلی اتیلن دو جداره، لوله پلی اتیلن اسیپیرال یا مارپیچ نیز اشاره کرد. در ادامه با پایپ لاین همراه باشید تا به طور مفصل درباره لوله‌های پلی اتیلن و انواع مختلف آن بیشتر بدانیم.

  • لوله پلی اتیلن تکجداره

لوله پلی اتیلن تکجداره همانطور که از نامش پیداست دارای خصوصیات منحصر به فردی می‌باشد. این لوله‌ها توانایی تحمل فشار تا محدوده‌ی 40 بار را دارند از همین رو از آنها در شبکه‌های آبرسانی به شکل گسترده استفاده می‌شود.

  • لوله پلی اتیلن دوجداره

لوله های پلی اتیلن دو جداره یا کاروگین به دلیل ساختاری که دارند در ساختار‌های انتقال مایعات اسیدی خصوصا مایعات فاظلابی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند. لازم به ذکر است این لوله به دلیل کارایی بسیار حساسی که دارند دارای مقاومت و همینطور استحکام بسیار زیادی در لایه بیرونی خود می‌باشند که از همین رو از آنها به عنوان یکی از مقاوم‌ترین لوله‌های پلی اتیلن یاد می‌شود لوله پلی اتیلن اسپیرال

می‌توان گفت که لوله‌های اسپیرال همان لوله‌های کاروگیت می‌باشند که به دلیل ساختار و ابعادی که دارند دارای تفاوت‌های با نمونه‌ی اصلی خود هستند. این لوله‌های به وسیله‌ی جوشکاری به یکدیگر متصل می‌شوند و از انجا که دارای قطر بسیار زیادی هستند در مواردی مشخص مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه با پایپ لاین همراه باشید تا شما را بیشتر با انواع لوله‌های پلی اتیلن تک جداره و انواع آنها آشنا کنیم.

 

آدرس:تهران- خلیج فارس خیابان بهشتی پلاک 12

   شماره تماس: 1 66264024-02   – 09120942139   خانم پارسا

شماره تماس: 1 66264024-02   – 09120942139   خانم پارساhttps://pipline.ir/ ادرس سایت:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید