نام های دیگر: سدیم پیکا، سدیم ال پیروگلوتامات

کل ظاهری: توده لیوفیلیزه زرد کم رنگ

شرح

سدیم PCA نوعی عامل مرطوب کننده طبیعی است. این ماده در سال های اخیر به یک ماده افزودنی مهم در لوازم آرایشی مراقبت از پوست و مو تبدیل شده است.

آبرسان قوی تر از گلیسیرین، سوربیتول و پروپاندیول و غیر سمی، غیر محرک و غیر حساسیت زا است.

به طور عمده در لوازم آرایشی کرم، محلول ها، شامپو و غیره استفاده می شود، اما همچنین به جای گلیسیرین برای خمیر دندان، داروهای پماد، تنباکو، چرم، پوشش برای عوامل مرطوب کننده، و مواد کمکی رنگرزی فیبر شیمیایی، نرم کننده ها، عامل ضد الکتریسیته ساکن، همچنین معرف های بیوشیمیایی است.

عامل عایق آرایشی

بخش PCA سدیم فاکتور مرطوب کننده طبیعی یکی از اجزای مهم، جذب رطوبت بالا و غیر سمی، غیر تحریک کننده، پایداری خوب است، محصولات مراقبت بهداشتی آرایش طبیعی ایده آل برای مراقبت از پوست مدرن است، می تواند پوست و مو با مرطوب کردن، نرمی، الاستیسیته و براقیت و خاصیت ضد الکتریسیته ساکن.

عامل سفید کننده پوست

سدیم PCA یک عامل سفید کننده عالی پوست است، مهار فعالیت تیروزین اکسیداز می تواند از “ملانوئید” در رسوب پوست جلوگیری کند به طوری که پوست سفید شود.

عامل نرم کننده شاخی

PCA سدیم می تواند عامل نرم کننده کراتین انجام دهد، پوست “پسوریازیس” اثر درمانی خوبی دارد

این عمدتا در لوازم آرایشی کرم، محلول ها، شامپو و غیره استفاده می شود، همچنین در گلیسیرین برای خمیر دندان، داروهای پماد، تنباکو، چرم، رنگ به عنوان عوامل مرطوب کننده، و مواد کمکی رنگرزی فیبر شیمیایی، نرم کننده ها، عامل ضد الکتریسیته ساکن، همچنین بیوشیمیایی استفاده می شود. معرف ها

حجم توصیه شده استفاده در کرم ها: 2% تا 8%

حجم توصیه شده استفاده در کرم ها: 1% ~ 3%

مشخصات

مشخصات آیتم آزمایشی
ظاهر مایع زرد روشن
گذر (1 سانتی متر، 430 میلی متر) 96.0 دقیقه
وزن مخصوص 1.260-1.270
درصد محتوا 48.0-52.0
PH (10 درصد محلول آب) 6.8-7.4 کل
نیتروژن 4.0×00 گرم
کل باکتری ها (
4.00×400 گرم کل باکتری) مخمر (CFU/g) 100 حداکثر

بسته

درام پلاستیکی 25 کیلوگرمی، بسته بندی شده در کیسه فویل آلومینیومی با کیسه های پلاستیکی مخصوص مواد غذایی.

برای نمونه ها یا سفارشات کم، می توانیم با پیک مانند DHL، FedEx درب به درب ارسال کنیم.
برای مقادیر زیاد، هوا یا دریا هر دو به صورت سفارشی در دسترس هستند.

 سابقه و هدف:

عوامل مرطوب کننده طبیعی مانند سدیم پیرولیدون کربوکسیلیک اسید و اسید لاکتیک ممکن است نقش مهمی در افزایش حفظ رطوبت لایه شاخی جدا شده و کاهش بروز خشکی و پوسته پوسته شدن پوست در داخل بدن ایفا کنند.

اگرچه مکانیسم دقیق تحریک سورفکتانت به طور کامل شناخته نشده است، اما پیشنهاد شده است که اختلال عملکرد مانع لایه شاخی توسط سورفکتانت ها منجر به تغییرات پوستی مانند پوسته پوسته شدن، اریتم و حتی شقاق می شود.

هدف ما اثر سدیم پیرولیدون کربوکسیلیک اسید (NaPCA) و اسید لاکتیک (LA) را با چندین روش اندازه گیری غیرتهاجمی در واکنش پوست تحریک شده ناشی از سدیم لوریل سولفات (SLS) در افراد عادی و بیماران درماتیت آتوپیک ارزیابی کردیم.

مواد و روش ها

پس از تحریک پوست به مدت 24 ساعت با تست پچ 1% SLS بر روی پنج ناحیه ولار ساعد راست، هیچ (A)، 3% LA+3% NaPCA(B)، 3% LA(C)، 3% NaPCA( D) و vehi cle(E) به ترتیب دو بار در روز. امتیاز بینایی، از دست دادن آب ترانس اپیدرمی (TEWL)، آب نگهدارنده شهر (WHC) و شاخص اریتم در 30 دقیقه، 24 ساعت، 48 ساعت و 72 ساعت پس از حذف پچ اندازه‌گیری شد.

نتایج 1. پس از 72 ساعت، نمرات بینایی B و C به طور قابل توجهی کمتر از A (شاهد) در بیماران درماتیت آتوپیک و نمره C در افراد عادی به طور قابل توجهی کمتر از A، D و E بود. 2. TEWL. مقادیر B و C در هر دو گروه درماتیت نرمال (بعد از 72 ساعت) و درماتیت آتوپیک (بعد از XMR طبیعی و آتوپیک به طور قابل توجهی بالاتر از A پس از 48 ساعت و 72 ساعت. 4. پس از 72 ساعت، شاخص های اریتم توسط Mexameter B، C و D در هر دو گروه درماتیت نرمال و آتوپیک به طور معنی داری کمتر از A و مقادیر C به طور معنی داری کمتر از E بود. در گروه درماتیت آتوپیک، مقادیر D نیز به طور قابل توجهی کمتر از E. 5 بود. نتیجه گیری این نتایج نشان می دهد که استفاده موضعی از یک عامل مرطوب کننده ممکن است اختلال ناشی از سورفکتانت در سد نفوذپذیری را با بهبود ظرفیت نگهداری آب لایه شاخی بهبود بخشد.

برای خرید و مشاوره در زمینه فروش سدیم PCA پیشگامان اصفهان با شرکت پیشگامان شیمی و با کارشناسان ما در تماس باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید