مقالات دیجیتال مارکتینگ | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

ریلز اینستاگرام چیستریلز اینستاگرام چیست

در حال حاضر، راز و رمز رشد در اینستاگرام چیست؟ ریلز اینستاگرام!

اگر این مقاله را باز کرده‌اید، به احتمال زیاد چیزهایی دربارهٔ ریلز و تاثیر آن در افزایش نرخ تعامل شنیده‌اید. ریلز یکی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام است که به شما اجازه می‌دهد بیشتر دیده شوید و به‌تبع آن، تعداد فالوور، لایک و کامنت خود را به حداکثر برسانید.

اما ممکن است بگویید چرا اینستاگرام من reels ندارد؟ برای یافتن پاسخ سوالتان، خواندن این مقاله را توصیه می‌کنیم؛ چون نه‌تنها می‌خواهیم ببینیم ریلز چیست، بلکه نحوهٔ فعال‌سازی ریلز در آیفون و گوشی‌های اندرویدی را به‌صورت تصویری و ویدیویی بررسی کنیم. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در این شبکه اجتماعی را دارید، می‌توانید از تعرفه تبلیغات در اینستاگرام و شرایط آن اطلاعات کسب کنید)

ریلز اینستاگرام چیست؟

قبل از اینکه ببینیم از چه راهی و چگونه ریلز را فعال کنیم، بیایید کمی دربارهٔ این قابلیت جذاب صحبت کنیم. اگر می‌دانید ریلز چیست، می‌توانید این بخش را رها کنید و ادامهٔ مقالهٔ آموزش reels اینستاگرام را مطالعه کنید.

آیا با ویدیوهایی همراه با افکت‌ها و موزیک‌های خاص در اینستاگرام برخورد کرده‌اید؟ به آن‌ها ریلز گفته می‌شود که با کلیک روی ویدیو، در فریم کامل و هم‌اندازه با سایز صفحهٔ نمایش گوشی پخش می‌شوند. طبق گفتهٔ خود اینستاگرام، ریلز ویدیویی کوتاه و سرگرم‌کننده است که با کمک آن می‌توانید رابطهٔ نزدیک‌تری با مخاطبان برقرار کنید و به برند خود جان دهید.

ریلز می‌تواند ۱۵ تا ۹۰ ثانیه باشد و شما می‌توانید از افکت‌ها و موزیک‌های آماده در آن استفاده و ویدیوهایی خلاقانه را راهی اینستاگرام کنید. برای مثال، می‌توانید محتوای آموزشی خود را در قالب ریلز و به‌شکل جذابی ارائه کنید تا مخاطب نه‌تنها سرگرم شود، بلکه موضوعی جدید را هم یاد بگیرد. این ریلز از جریان را مشاهده کنید تا اهمیت این مسئله را به‌خوبی درک کنید: 👇

علاوه بر این، این امکان وجود دارد که مانند پست اینستاگرام، کپشنی جذاب و گیرا برای ریلز بنویسید، هشتگ‌ها را در کپشن قرار دهید، لوکیشن‌ موردنظر یا سایر افراد را تگ کنید.

از آنجایی که اینستاگرام همیشه علاقه دارد قابلیت‌های جدید خود را برجسته کند، ریلز به ابزار خوبی برای رشد سریع کسب‌وکارها تبدیل شده است؛ چراکه خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از سایر محتواها به اکسپلور راه پیدا می‌کند. این قابلیت برای رقابت با تیک تاک طراحی شده است؛ ولی تفاوت‌هایی با آن دارد که در بخش بعدی، آن‌‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

تفاوت ریلز اینستاگرام با تیک تاک

ریلز و تیک تاک دو راه بسیار موثر برای انتشار محتوای ویدیویی جذاب و سرگرم‌کننده به حساب می‌آیند؛ اما ۳ تفاوت اصلی میان این دو وجود دارد:

  • مدت‌زمان ویدیو

یک ریلز می‌تواند بین ۱۵ تا ۹۰ ثانیه باشد؛ ولی تیک تاک دست شما را باز گذاشته است و هر ویدیو می‌تواند تا ۱۰ دقیقه طول بکشد.

مدت زمان ویدیو در تیک تاک

مدت زمان ویدیو در تیک تاک

  • تدوین

تیک تاک در زمینهٔ تدوین ویدیو هم کاربران خود را محدود نکرده است. آن‌ها می‌توانند از افکت‌ها و قالب‌های آماده و متنوعی استفاده کنند. با این حال، اینستاگرام تنها چند افکت مشخص را در اختیار کاربران خود گذاشته است.

  • کاربرد

در حال حاضر، کسب‌وکارهای زیادی به فعالیت در تیک تاک و جذب نسل جدید روی آورده‌اند؛ ولی اغلب افراد به این پلتفرم همچنان به چشم یک پلتفرم سرگرم‌کننده نگاه می‌کنند. در نقطهٔ مقابل، اینستاگرام از یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصویر، به ابزاری برای برندینگ تبدیل شده است. از طرفی، دسترسی به TikTok در ایران امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین سرمایه‌گذاری در آن برای کسب‌وکارها شاید نتیجه‌بخش نباشد.

فراموش نکنید که تیک تاک پلتفرمی جداگانه با الگوریتمی متفاوت است؛ اما ریلز یکی از قابلیت‌های خود اینستاگرام است که می‌توان آن را در استراتژی اینستاگرام مارکتینگ گنجاند. در حقیقت، نیاز نیست که برای جذب مشتری به پلتفرم دیگری مهاجرت کنید.

شاید بپرسید چرا زمانی که می‌توانیم از افکت‌ها در استوری استفاده کنیم، باید به فکر ساخت ریلز باشیم؟ در بخش بعدی، این دو را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا به شما نشان دهیم چرا این تفکر اشتباه است!

تفاوت ریلز اینستاگرام با استوری

تفاوت استوری با اینستاگرام مانند تفاوت شب با روز است؛ بنابراین باید از هر کدام‌یک در جای خود و برای رسیدن به هدفی مشخص استفاده کرد. از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک استوری می‌تواند در قالب عکس، ویدیو یا یک نوشته باشد؛ ولی یک ریلز همیشه در قالب ویدیو است.
  • استوری می‌تواند حداکثر ۱۵ ثانیه باشد؛ اما یک ریلز می‌تواند بین ۱۵ تا ۹۰ ثانیه طول بکشد.
  • استوری برای تعامل با مخاطبانی است که اکانت را دنبال می‌کنند؛ در حالی که ریلز به‌صورت عمومی منتشر می‌شود و اگر اکانت شما پرایوت نباشد، سایر کاربران اینستاگرام هم آن را می‌بینند.
  • وقتی اکانتی در استوری منشن می‌شود، استوری در اکانت او ظاهر نمی‌شود (البته او می‌تواند استوری را در اکانت خود دوباره منتشر کند؛ ولی زمانی که اکانتی در ریلز تگ شود، به فید ریلز آن اکانت هم اضافه می‌شود.
  • عمر استوری تنها ۲۴ ساعت است؛ با این حال، ریلز تا زمانی که حذف نشود، به دیگران نشان داده می‌شود.

استیکرهای استوری مانند باکس سؤال، نظرسنجی و ریمایندر یکی دیگر از تفاوت‌های آن با ریلز است. این استیکرها به شما اجازه می‌دهند تا بیش از پیش به مخاطبان خود نزدیک شوید و دغدغه‌ها و نگرانی‌های آن‌ها را رفع کنید. با این تفاصیل، شما باید بسته به نیاز خود از استوری و ریلز استفاده کنید؛ چراکه هر کدام را بهر کاری ساختند!

تا اینجای مقاله، با ریلز آشنا شدید و متوجه شدید که چه تفاوتی با تیک تاک و استوری اینستاگرام دارد. نوبتی هم باشد، نوبت فعال‌سازی ریلز در آیفون و گوشی‌های اندرویدی است. آیا آماده‌اید تمام مراحل را تصویری و ویدیویی بررسی کنیم؟ اگر پاسختان مثبت است، بیایید تا کار را شروع کنیم:

مقاله پیشنهادی : نحوه گذاشتن لایو در اینستاگرام

آموزش فعال کردن ریلز در آیفون

به احتمال خیلی زیاد، شما هم مانند سایر کاربران ایرانی آیکون ریلز را در اکانت اینستاگرام مشاهده نمی‌کنید؛ ولی می‌توانید ریلزها را در این پلتفرم ببینید. درست است؟ در چنین شرایطی، شما باید اینستاگرام را دور بزنید تا بتوانید ریلز خود را بسازید. مراحل زیر را دنبال کنید تا اولین ریلز خود را بسازید:

⚠️ اگر نتوانستید مراحل فعال کردن ریلز اینستاگرام در آیفون را اجرا کنید، این اپلیکیشن را حذف و دوباره نصب کنید. پس از نصب، گوشی خود را یک بار خاموش و روشن کنید! این راهی است که ما توانستیم با آن ریلز خود را فعال کنیم و امیدواریم برای شما هم جواب دهد.

مرحلهٔ اول: اینستاگرام را باز کنید و صفحه را به سمت چپ بکشانید تا منوی استوری برای شما باز شود. سپس یکی از افکت‌ها را انتخاب کرده و روی گزینه‌ای که در تصویر زیر مشخص شده است، کلیک کنید.

انتخاب افکت برای فعال کردن ریلز اینستاگرام در آیفون

انتخاب افکت برای فعال کردن ریلز اینستاگرام در آیفون

مرحلهٔ دوم: روی افکت کلیک کنید و سپس گزینهٔ «View effect page» را انتخاب کنید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ریلزهای زیادی در این صفحه به شما نشان داده می‌شود. یکی را انتخاب کنید و به مرحلهٔ بعد بروید.

صفحه افکت اینستاگرام

صفحه افکت اینستاگرام

مرحلهٔ سوم: روی آیکون دوربین در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا به ریلز اینستاگرام دسترسی پیدا کنید. کافی است روی دکمه‌ای که در تصویر مشخص‌ شده است، کلیک کنید و اولین ریلز خود را ضبط کنید. هنگام ضبط ریلز، مدت‌زمان باقی‌مانده در بالای صفحه به شما نشان داده می‌شود.

ضبط ریلز در آیفون

ضبط ریلز در آیفون

مرحلهٔ چهارم: پس از اینکه ویدیو را ضبط کردید، روی گزینهٔ «Next» کلیک کنید. شما می‌توانید در مرحلهٔ بعد، ویدیو خود را بازبینی و متن یا استیکری به آن اضافه کنید. اگر همه چیز درست است، روی «Next» دوباره کلیک کنید.

در مرحلهٔ آخر، شما می‌توانید کپشنی به ریلز اضافه کنید، لوکیشین یا فردی را تگ کنید و هشتگ‌ها را به کپشن اضافه کنید. با کلیک روی دکمهٔ «Share»، اولین ریلز خود را منتشر کنید.

انتشار ریلز

انتشار ریلز

تمام مراحل را می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

تنظیمات ریلز اینستاگرام در آیفون

شما می‌توانید سرعت پخش ویدیو را قبل از ضبط آن مشخص کنید. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این امکان وجود دارد که سرعت پخش را از ۰/۵ تا ۳ تنظیم کنید. از طرفی، اگر می‌خواهید ریلز شما بیشتر از ۶۰ ثانیه باشد، زمان آن را قبل از ضبط مشخص کنید.

علاوه بر این موارد، شما می‌توانید از تایمر ریلز استفاده کنید تا گوشی را روی استند بگذارید و روبروی آن بایستید. «Countdown» را بیشتر کنید تا فرصتی بیشتری برای قرار گرفتن در موقعیت موردنظر خود داشته باشید.

تنظیمات ریلز اینستاگرام در آیفون

تنظیمات ریلز اینستاگرام در آیفون

یکی از امکانات جذاب ریلز این است که می‌توانید مقداری از ویدیو را ضبط کنید، دستتان را رها کنید و سپس ادامهٔ ویدیو را به‌شکل دیگری ضبط کنید. به عبارتی، دیگر نیاز نیست دو ویدیو را با برنامهٔ دیگری به هم بچسبانید!

گوشی شما اندرویدی است؟ در حال حاضر، امکان انتشار مستقیم ریلز در این گوشی‌ها وجود ندارد؛ ولی نگران نباشید! شما می‌توانید همچنان از این قابلیت بهره ببرید. فقط کافی است در بخش بعدی با ما همراه شوید:

آموزش فعال کردن در اندروید

در حال حاضر، ما نمی‌توانیم ریلز اینستاگرام را در گوشی‌های اندرویدی فعال کنیم. برای حل این مشکل، شما به مرورگر کروم و یک کامپیوتر (سیستم عامل آن مهم نیست.) نیاز دارید. برای دانلود مرورگر کروم، روی دکمهٔ زیر کلیک کنید:

دانلود مرورگر کروم

کروم را نصب کردید؟ حالا باید افزونهٔ «INSSIST» را روی کروم نصب کنید. نیاز نیست مسیر زیادی را طی کنید، روی دکمهٔ زیر کلیک کنید و سپس با کلیک روی دکمهٔ «Add to Chrome»، این افزونه را به کروم اضافه کنید.

دانلود افزونهٔ INSSIST اضافه کردن افزونه inssist به کروماضافه کردن افزونه inssist به کروم

پس از نصب افزونه، روی گزینهٔ پازل در سمت راست بالای صفحه کلیک و سپس افزونهٔ «INSSIST» را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم آن را پین کنید (روی آیکونی که در تصویر مشخص شده است، کلیک کنید.) تا کارتان در مراجعه‌های بعدی راحت‌تر باشد.

انتخاب افزونه inssist

انتخاب افزونه inssist

در مرحلهٔ بعدی، روی گزینهٔ «Ok, LET’S GO» کلیک و مشخصات اکانت اینستاگرام خود (نام کاربری و رمز عبور) را وارد کنید.

فعال سازی افزونه inssist

فعال سازی افزونه inssist

پس از اینکه به اکانت خود وارد شدید، روی دکمهٔ «+» کلیک و سپس گزینهٔ «Reels» را انتخاب کنید تا بتوانید یک ویدیو انتخاب و بارگذاری کنید.

بارگذاری ریلز اینستاگرام به کمک افزونه inssist

بارگذاری ریلز اینستاگرام به کمک افزونه inssist

در مرحلهٔ آخر، کپشن ریلز را بنویسید و پس از آن، روی گزینهٔ «Share» کلیک کنید. مطمئن شوید که تیک گزینهٔ «Also Share to Feed» را فعال کرده‌اید. با کلیک روی گزینهٔ «Custom Cover» هم می‌توانید کاور ریلز را تغییر دهید.

انتخاب کاور ریلز با افزونه inssist

انتخاب کاور ریلز با افزونه inssist

به کامپیوتر دسترسی ندارید؟ بیایید در بخش بعدی به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید با مرورگر Kiwi، طعم داشتن ریلز را در اینستاگرام بچشید:

فعال‌سازی ریلز از طریق مرورگر Kiwi

شما می‌توانید با کمک مرورگر Kiwi، از افزونهٔ «INSSIST» در خود گوشی بهره ببرید. برای انجام این کار، باید این مرورگر را قبل از هرکاری نصب کنید. برای دانلود آن، روی دکمهٔ زیر کلیک کنید و آن را روی گوشی نصب کنید:

دانلود مرورگر Kiwi

بعد از اینکه مرورگر را باز کردید، روی سه نقطه، و سپس گزینهٔ «Extension» در بالای صفحه کلیک و گزینهٔ «(frome store) +» را انتخاب کنید.

اضافه کردن افزونه در مرورگر kiwi

اضافه کردن افزونه در مرورگر kiwi

در مرحلهٔ بعد، شما باید افزونهٔ «INSSIST» را جست‌وجو و نصب کنید. نام این افزونه را در کادری که در تصویر مشخص شده است، وارد کنید. پس از آن، با کلیک روی گزینهٔ «Add to Chrome»، این افزونه را به مرورگر اضافه کنید.

اضافه کردن افزونهٔ inssist به مرورگر kiwi

اضافه کردن افزونهٔ inssist به مرورگر kiwi

در این مرحله، باید روی سه نقطه دوباره کلیک کنید. افزونه را انتهای لیست می‌بینید؟ آن را انتخاب کرده و برای آخرین بار روی سه نقطه کلیک کنید. پس از آن، با فعال‌کردن گزینهٔ «Desktop site»، می‌توانید ضبط و انتشار ریلز را شروع کنید.

۳ دلیل برای اینکه از ریلز اینستاگرام استفاده کنیم؟

اینستاگرام مارکتینگ امروزه یک ضرورت است. برای اینکه بتوانید بیشترین نفع را در این پلتفرم ببرید، باید باب دل الگوریتم اینستاگرام رفتار کنید. زمانی که الگوریتم اینستاگرام به ریلز بیشتر بها می‌دهد، چه لزومی دارد که ما آن را نادیده بگیریم؟ اگر هنوز قانع نشده‌اید، ۳ مزیت اصلی ریلز را بخوانید:

۱. افزایش فالوور اینستاگرام و نرخ تعامل

اینستاگرام از تیک تاک برای طراحی ریلز الگوبرداری کرده است؛ بنابراین تلاش می‌کند تا برای رقابت با تیک تاک، افراد بیشتری را به استفاده از آن تشویق کند. به همین دلیل است که محتوای شما را به مخاطبان بیشتری نشان می‌دهد. به عبارتی، شانس راهیابی ریلزها به اکسپلور بسیار بیشتر از سایر محتواها است. نتیجهٔ این کار چیزی به‌غیر از افزایش نرخ تعامل و به‌دنبال آن مشتریان بالقوه است؟

از طرفی، شواهد نشان می‌دهند که کاربران اینستاگرام به ریلزها علاقه دارند؛ بنابراین شما می‌توانید انتظار داشته باشید که آن‌ها بیشتر لایک شوند، کامنت بیشتری بگیرند و بیش از سایر محتواها به اشتراک گذاشته شوند.

از طرفی، آیا نمی‌خواهید فالوورهای خود را افزایش دهید؟ کافی است هشتگ مرتبطی را به ریلز خود اضافه کنید. ریلز قبل از سایر محتواها در صفحهٔ هشتگ به مخاطبان نمایش داده می‌شود. به عبارتی، اینستاگرام آن‌ را متمایز می‌کند تا بیشتر به چشم بیاید.

۲. ساختن آسان

برای ساختن ریلز به هیچ برنامهٔ ادیت ویدیو و تصویر نیاز ندارید؛ چراکه کتابخانه‌ای از افکت‌های متنوع و آهنگ‌های روز و ترند در اختیار شما است. از آن گذشته، می‌توانید چند ویدیوی مختلف بگیرید و آن‌ها را به هم بچسبانید، متن و استیکری به آن‌ها اضافه کنید و پس از آن، تنها منتظر بمانید تا دل مشتریان بالقوه را به دست بیاورید.

این یک فرصت عالی است که تفکرهای قدیمی را در هم بشکنید! به عبارتی، شما می‌توانید خیلی راحت، برند، محصول یا خدمت خود را به‌گونه‌ای جدید و جذاب به مشتری معرفی کنید. این همان چیزی است که مشتریان امروزه از آن استقبال می‌کنند.

۳. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

زمانی که همه چیز در یک مکان برای شما فراهم شده است، چه نیازی دارید که برای ساختن ویدیوها پول اضافی خرج کنید؟ استفاده از ریلز رایگان است و تنها کافی است کمی حوصله داشته باشید و سایر ریلزها را بررسی کنید. ببینید رقیب شما به چه شکلی از این قابلیت جذاب بهره برده است و متوجه شوید چه نوع محتوایی را می‌توانید در قالب ریلز ارائه کنید.

به‌طور کلی، جذب مشتری با کمک ریلز راحت‌تر است؛ اما به خلاقیت شما گره خورده است. به این ریلز از یکتانت دقت کنید:

در این ریلز، یکتانت به کسب‌وکارها نشان داده است که عدم پاسخگویی و برقرار ارتباط با مشتری در دنیای واقعی چگونه است. در واقع، یک موضوع بسیار مهم در قالبی سرگرم‌کننده به مخاطب نشان داده شده است.

با ریلز بیشتر دیده شوید

مثل روز روشن است که می‌توانید از ریلز برای رشد کسب‌وکار در اینستاگرام بهره ببرید؛ بنابراین بهتر است همین حالا برای فعال کردن ریلز اقدام کنید. این یک فرصت عالی است تا مخاطبان را سرگرم کنید و ارتباط خوبی با آن‌ها شکل دهید.

ما در این مقاله، به شما گفتیم ریلز چیست، چگونه می‌توان آن را در آیفون و گوشی‌های اندرویدی فعال کرد، چه تفاوتی با تیک تاک و استوری اینستاگرام دارد و در نهایت، مزایا و اهمیت آن را با شما در میان گذاشتیم. آیا برای ساختن آن آماده‌اید؟ اگر فکر می‌کنید نکته‌ای از قلم افتاده است یا هنگام فعال‌سازی با مشکلی روبرو شده‌اید، با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منابع:

Later | Alphr | EKLIPSE

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ رضا سپه‌وندی | 

نه تنها به نوشتن بلکه به خواندن، شنیدن و دیدن هم علاقه دارم؛ معتقدم که انسان باید تشنه یادگیری باشد.

برچسب ها: شبکه‌های اجتماعی

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید