در سال 2018، صنعت ساختمان استرالیا بیش از 1.2 میلیون نفر را استخدام کرده است. این تعداد در سال 2022 حتی بیشتر افزایش می یابد. تجارت مبتنی بر ساخت و ساز بیش از 134 میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا کمک می کند.

کسب و کارهای تولیدی بیشتر و بیشتری در استرالیا برای تامین این بخش راه اندازی می شوند. برای تامین نیازهای مشاغل ساختمانی، کسب و کارهای بیشتری علاقه مندی بیشتری به تولید تجهیزات مربوط به ساخت و ساز نشان می دهند. جای تعجب نیست که جهشی در صنعت تجهیزات کلایمر ساختمانی وجود داشته است.

اگر قصد دارید یک حرکت بزرگتر به سمت تجارت مبتنی بر ساخت و ساز داشته باشید، این مقاله را بخوانید. این به شما کمک می کند تا انواع تجهیزات کلایمر موجود در بازار را درک کنید.

1. جرثقیل

اینها پرکاربردترین تجهیزات در این صنعت هستند. جرثقیل ها تجهیزات سنگین را بلند می کنند و به طور گسترده در صنعت ساخت و ساز استفاده می شوند. جرثقیل های برجی برای بلند کردن تجهیزات بسیار سنگین در ارتفاعات زیاد استفاده می شود. بنابراین، اگر در حال ساخت یک آپارتمان بلند در ملبورن یا سیدنی هستید، می توانید جرثقیل برجی اجاره کنید.

جرثقیل ها روی چرخ های آج کار می کنند و بنابراین بسیار متحرک هستند. با این حال، به دلیل سایش و پارگی زیاد، از جرثقیل خود برای طی مسافت های طولانی استفاده نکنید. حداقل 12 نوع جرثقیل مختلف وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از: جرثقیل شناور، جرثقیل بندری، جرثقیل تلسکوپی و غیره. در مورد این موضوع اینجا بخوانید.

2. بیل مکانیکی

اکثر مردم بر این باورند که از بیل مکانیکی فقط می توان برای حفاری استفاده کرد. این ماشین‌ها بسیار متنوع هستند و می‌توانند بسیار بیشتر از حفر گودال‌ها و ترانشه‌ها انجام دهند. اگر ارتفاع زیاد نباشد، یک بیل مکانیکی می تواند بیش از 500 کیلوگرم سنگ، خاک و حتی ماشین آلات را حفر و بلند کند.

می توانید از بیل مکانیکی در حین حفاری راه آهن، بزرگراه، سد، تونل و سایر پروژه های مدنی استفاده کنید. مانند جرثقیل ها، بیل مکانیکی ها نیز می توانند مسافت های کمی را روی آج های خود طی کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت مراجعه کنید .

3. کلایمر هیدرولیک

با گذشت زمان، تجهیزات کلایمر ساختمانی به طور قابل توجهی تغییر کرده است. این روزها بسیاری از شرکت ها از کلایمرهای هیدرولیک برای بلند کردن وزنه هایی که به صورت جامد یا محلول هستند استفاده می کنند. در یک کلایمر هیدرولیک، یک پیستون بدون زحمت در داخل یک سیلندر حرکت می کند. حرکت پیستون توسط یک سیال هیدرولیک که معمولا مقداری روغن است کمک می کند. با استفاده از کلایمرهای هیدرولیک، استفاده می تواند تجهیزات شما را تا 8 طبقه بالا ببرد. اطلاعات بیشتر در مورد این نوع تجهیزات کلایمر ساختمانی را اینجا بخوانید .

 

4. لیفتراک

یکی دیگر از تجهیزات ضروری در صنعت کلایمر و جابجایی، لیفتراک است. در اصل، این تجهیزات یک کامیون است که می تواند وزنه ها را در فواصل قابل توجهی بردارد و جابجا کند. لیفتراک ها در قرن بیستم توسط شرکت هایی مانند Yale اختراع شدند. در سال 2013، اندازه صنعت لیفتراک 30.44 میلیارد دلار بود. تا کنون بیش از 900000 دستگاه لیفتراک ساخته و فروخته شده است.

اگر قصد استخدام لیفتراک را دارید، لطفاً دو نکته را در نظر داشته باشید. اولین چیز این است که یک لیفتراک می تواند وزنه ها را تا حد مشخصی حمل و بلند کند. ثانیاً این ماشین ها بر اساس یک مرکز ثقل خاص کار می کنند. این دو مورد روی شماره پلاک لیفتراک نوشته شده و دستکاری در آن غیرقانونی است. لیفتراک ها دارای کابین چرخ عقب هستند. این بدان معناست که راننده شما باید قبل از استفاده از لیفتراک، کمی تجربه رانندگی در عقب داشته باشد. لطفاً به خاطر داشته باشید که لیفتراک ها ذاتاً ناپایدار هستند، بنابراین تمرین زیادی در رانندگی مورد نیاز است.

5. کامیون کمپرسی

بیشتر تجهیزاتی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم فقط برای بلند کردن با حرکت بسیار کم استفاده می شود. کامیون کمپرسی نه تنها برای بلند کردن مواد و تجهیزات بلکه برای حمل و نقل آنها نیز استفاده می شود. این کامیون ها می توانند بارهای بسیار سنگین را در مسافت های طولانی بلند کرده و حمل کنند. کامیون های کمپرسی معمولاً در بخش های ساخت و ساز، معدن و راه آهن استفاده می شوند.

با این 5 نوع اصلی تجهیزات کلایمر، همه شما آماده هستید که به حفاری عمیق تر در قلمرو وسیع تجهیزات کلایمر بپردازید. تحقیق مبارک!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید