به نقل از وب سایت تاج نهال که مرکز خرید نهال می باشد : درخت این نهال یکی از درختان قدیمی به شمار می آید ومنشاء اصلی انگور صاحبی ایران میباشد.

این رقم دارای دو رنگ قرمز و سفید که باعث جذابیت بیشترآن میشود.

انگور صاحبی دارای حبه های درشت و ترد است که برای مصرف تازه خوری و کشمش بسیارمناسب است.

پوست ان نازک و حساس و بعضا باعث ترک خوردگی میشود.

این رقم بسیارشیرین و درشت است.

تین نهال جزء نهال های بالارونده و پیچکی است که ارتفاع آن به15متر میرسد و میتوانید آن در ازدیوارهای منزل خود بالاببرید یعنی نهال انگور صاحبی از ان دسته انگورهایی است که هرفردی میتواند ان را درمنزل خود بکارد.

انگورصاحبی تاج نهال در فصل تابستان رشد خوبی دارد و در برابر آب و هوای سرد مقاومت خوبی ازخود نشان میدهد اما مقوه نمیدهد و به خواب زمستانی میرود پس برای رشد بیشترآن،آب و هوای گرم نیاز است و هرچه آب و هوا گرمتر نیاز به ابیاری نهال صاحبی هم بیشتر میشود.

بهترین زمان کاشت نهال انگور صاحبی فصل پاییز است چون آمادگی لازم را برای رشد درتابستان فراهم میکند اما به این نکته هم توجه کنید که این نهال را نباید در آب و هوای سوزان کشت کرد چون دراین صورت به بافت انگور صاحبی آسیب جدیی وارد میشود.

درکل این نهال نیز مانند سایر نهال های انگور برای رشد و نمو خود به نور آفتاب نیاز دارد.

بهترین خاک کشت انگور صاحبی:

خاک مناسب آن خاک های عمیقِ شنی و رسی است؛زیرااین نوع خاک ها آب رابهتر و راحتتر درون خود عبور میدهند و خاک های دارای اسیو ونمک زیاد برای کشت صاحبی مناسب نیست. برای خرید نهال انگور به تاج نهال مراجعه نمایید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید