جکوزی به محیط بسته حوضچه مانندی گفته می شود که آب موجود در آن برای ماساژ عضلات بدن و درمانی استفاده می کنند که توسط پمپ های قوی از طریق لوله های تصفیه شده در قسمت‌های مختلف دیواره به داخل حوضچه رانده می شود. نام شرکت آمریکایی تولید کننده وان حمام گردابی است که اولین محصول این شرکت در سال ۱۹۱۵ تاسیس شد بنیانگذاران این شرکت برادران جکوزی بودند که در سال ۱۹۰۰ میلادی از ایتالیا به آمریکا مهاجرت کرده بودند آنها دهه ۱۹۷۰شاهد تولید وان آبگرم بودند برای اولین بار وان های آبگرم را ساخته و تولید کردند بخاطر همین نام خانوادگی آنها برروی وان های آبگرم نامگذاری شد و امروزه ما آن را به نام جکوزی می شناسیم. در ایران این نوع محصولات با نام تجاری جکوزی و گاهی هم با نام حوض آب چرخان یا وان آبگرم شناخته می شود. از جکوزی برای رفع خستگی و ماساژ آبی استفاده می شود، ماساژ در زیر آب از روش‌های درمانی بسیار موثر در رفع درد عضلات، مفاصل و استخوان ها می باشد و همچنین جکوزی دارای یک یا چند پله یا پاشویه است تا افرادی که از آن استفاده می کنند بتوانند برروی آن بشینند.

در گذشته از استخرهای آبگرم برای استراحت و کاربردهای درمانی استفاده می‌کردند و برای ساخت این استخرها از چوب استفاده می شد، امروزه جای آنها را استخرهای آبگرم جدیدی گرفت که به حمام های گردابی معروف بودند و الان بسیاری از استخرهای عمومی و خصوصی آز آن به عنوان جکوزی یاد می کنند طراحی جکوزی ها متنوع می باشد و در ابعاد و ظرفیت های گوناگونی ساخته می‌شود. پمپ های جکوزی یا همان موتور جکوزی وظیفه چرخاندن و یا به گردش آوردن جریان آب در جکوزی را بر عهده دارد این پمپ ها از بالاترین ایمنی، مقاومت خوب در برابر گرما، دارای لرزه گیر، صدای پایین و با قدرت زیاد هستند.

انواع جکوزی ها

جکوزی ها به دو دسته یک نفره یا چند نفره تقسیم می شود. جکوزی یک نفره مانند وام حمام است و جهت تامین فشار جت ها از یک پمپ استفاده می شود، بدنه جکوزی یک نفره از جنس فایبرگلاس است و معمولا از سرامیک و کاشی برای تزئین استفاده می کنند پس از هر بار مصرف آب آن تخلیه می‌شود و بعضی ازاین جکوزی ها مجهز به المنت حرارتی آبگرم وصل هستند. جکوزی های ۲ نفره، ۴ نفره، ۸ نفره و ۱۲ نفره دارای ابعاد مختلفی هستند داخل آن از آب پر شده و توسط جت ها به داخل آن از اطراف با فشار معین آبگرم دمیده می شود، پمپ تصفیه در این سیستم مانند کار پمپ تصفیه استخر می باشد.

فواید استفاده از جکوزی

خواص آب درمانی، آرامش بخش، مناسب برای رفع درد مفاصل و استخوان ها، سرگرمی به عنوان ورزش برای خانواده ها، کاهش استرس، بازکننده گرفتگی عضلات بدن، آبگرم به آرامش و تسکین بدن کمک می‌کند اگر ورزشکار هستید از دردها و مصدومیت های طولانی رنج می برید یا اگر دچار سانحه و شکستگی استخوان شده اید برای درمان از جکوزی استفاده کنید، اگر کمردرد یا دردهای عضلانی استخوانی یا ستون مهره ای دارید حمام در جکوزی دردهایتان را از بین می برد.

شادی و حس خوب بعد از یک روز کاری سخت و آبگرم در جکوزی درجه دمای بدن شما را بالا می برد و باعث گشاد شدن رگ و عروق شما می شود که گردش خون شما را بهبود می بخشد و حس بهتری میگیرید، نشستن در جکوزی به ازای هر ۱۵ دقیقه ۱۷ کالری می سوزانید.

چه کسانی نمی‌توانند از جکوزی استفاده کنند

افرادی که بیماری قلبی دارند اگر می خواهند از جکوزی استفاده کنند بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، زنان باردار: گرم شدن بیش از حد در دوران بارداری می تواند برای شما و کودکتان مضر باشد، افرادی که آسیب های پوستی دارند صبر کنید تا بریدگی ها، زخم های باز یا کم بهبود پیدا کند تا خطر تحریک یا عفونت کاهش پیدا کند، افرادی که فشار خون پایین دارند و افرادی که عفونت دستگاه ادراری دارند علائم شما را بدتر مق کند. چه از جکوزی خود یا از جکوزی های متعلق به باشگاه‌های ورزشی یا عمومی استفاده می کنید مطمئن شوید که وان تمیز و به درستی نگهداری می شود بهداشت رعایت شده باشد تا دچار عفونت نشوید، آب جکوزی خیلی داغ نباشد اگر داخل جکوزی نشسته بودید و علائمی مانند سبکی سر یا سرگیجه، حالت تهوع، تنگی نفس، قرمزی پوست را داشتید فورا از جکوزی خارج شوید.

قیمت جکوزی

قیمت انواع وان یا جکوزی ها به عوامل مانند برند شرکت سازنده، جنس بدنه شاسی، ظرفیت، ابعاد و وزن، نحوه نصب و امکانات جانبی جکوزی و غیره……. بستگی دارد.

از بهترین و معروفترین برند های تولید کننده وان جکوزی می توانید به برند ریتون، دیاموند، پرشین، شاینی، دریا، فارس وان، ترموزا و پلاستونیک اشاره کرد.

خرید جکوزی در تهران

اگر قصد خرید جکوزی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مانند هر خرید دیگری به کیفیت محصولی که می‌خرید و همچنین فروشگاهی که آن را عرضه می‌کند دقت لازم را داشته باشید. جکوزی وسیله‌ای است که باید بسیار مقاوم و سخت باشد و با هرگونه فشاری آسیب نبیند. برای خرید جکوزی به شما پیشنهاد می‌کنیم که به وب سایت پخش تهران مراجعه فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید