هشدار پارسی کانادا در مورد کلاهبرداری ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا برنامه ای است که برای جذب کارآفرینان بین المللی که به دنبال راه اندازی کسب و کار جدید با ایده نوآورانه در کانادا هستند جاب آفر کانادا طراحی شده است. در حالی که تا حد زیادی افراد در رسیدن به این ویزا موفق بوده اند، اما مواردی از کلاهبرداری در این نوع ویزا وجود داشته است. در زیر موسسه مهاجرتی پارسی کانادا برخی از متداولترین کلاهبرداری هایی که در برنامه ویزای استارت آپ کانادا امکان وقوع آنها وجود دارد را معرفی کرده است.
هشدار پارسی کانادا در مورد کلاهبرداری ویزای استارتاپ کانادا
معرفی انواع کلاهبرداری های ویزای استارتاپ کانادا

مدارک جعلی: این نوع کلاهبرداری شامل استفاده از اسناد جعلی در فرآیند درخواست ویزای استارتاپ کانادا است. که می تواند شامل مدارک تحصیلی جعلی، طرح های تجاری (بیزنس پلن) فیک یا نامه های حمایتی جعلی از سرمایه گذاران کانادایی باشد. در برخی موارد دیده شده که متقاضیان برای ایجاد این مدارک جعلی به منظور برآورده کردن الزامات این برنامه یا جذاب‌تر کردن درخواست خود برای مقامات مهاجرت شناخته شده‌اند.

شرکت های صوری : طبق تعریف ویکیپدیای فارسی شرکت کاغذی یا shell company شرکتی است که فقط بر روی کاغذ وجود دارد و هیچ دفتر یا کارمندی ندارد، اما ممکن است دارای حساب بانکی بوده، در سرمایه‌گذاری غیرفعال مشارکت داشته باشد یا مالک اموال و دارایی‌های ملموس یا ناملموس (مالکیت معنوی) باشد. ممکن است برخی از این شرکت ها با شما ارتباط برقرار کنند و با دادن وعده ویزای استارتاپ کانادا شما را تلکه کنند. مراقب این نوع شرکت ها باشید و حتما چند بار مراجعه حضوری داشته باشید.

مشاوران یا نمایندگان کلاهبردار: در برخی موارد، متقاضیان درخواست ویزای استارتاپ کانادا توسط مشاوران یا نمایندگان کلاهبردار که به قصد ارائه خدمات  به سمت آنها می آیند قصد کلاهبرداری دارند. این افراد ممکن است هزینه های گزافی دریافت کنند، اطلاعات نادرست یا گمراه کننده ارائه دهند یا به سادگی با پول متقاضی بگریزند. مهم است که هنگام کار با اشخاص ثالث در فرآیند درخواست ویزا محتاط باشید.

ارائه اطلاعات نادرست در مورد ایده کسب و کار: این نوع کلاهبرداری شامل ارائه یک ایده تجاری (business plan) نادرست یا گمراه کننده از سوی موسسات غیرقانونی مهاجرتی است که معمولا با اغراق در موفقیت بالقوه کسب و کار، یا ارائه یک طرح تجاری که امکان پذیر یا واقع بینانه نیست همراه است.

اطلاعات نادرست: ارائه اطلاعات نادرست یا گمراه کننده در فرآیند درخواست ویزای استارتاپ کانادا نوعی کلاهبرداری است که تشخیص آن دشوار است. این کلاهبردای می تواند شامل دروغ گفتن در مورد تحصیلات، تجربه کاری یا وضعیت مالی باشد.

کلید پیشگیری از این کلاهبرداری، بررسی کامل و تحقیق در مورد موسسه مهاجرتی است. همچنین از وکیل مهاجرتی خود به طور کامل مطمئن شوید.

درخواست تمکن مالی غیرمعقول: ممکن است در حین درخواست برای این نوع ویزا برخی از موسسات مهاجرتی از عدم آگاهی متقاضیان سو استفاده کرده و برای متقاضی ویزای استارتاپ کانادا درخواست پرداخت تمکن مالی غیر معقولی را متناسب با نوع درخواست متقاضی ارائه دهند. در اینجا بهتر است فرد تحقیق و پرس و جو کند و اطلاعات خود را در زمینه تمکن مالی مورد نیاز  بالا ببرد.

اغراق در ارائه اطلاعات: بعضی از موسسات مهاجرتی درباره ارائه اطلاعات شما در خصوص هزینه، ایده های کسب و کار و.. گزافه گویی می کنند. این موسسات به دلیل اینکه می خواهند پول هنگفتی را به جیب بزنند این اطلاعات اغراق گونه را از طرف شما معرفی می کنند . با این تفاسیر می توان فهمید چنین موسساتی فقط قصد کلاهبرداری دارند و از شما پول زیادی را بدست آوردند و در نهایت با اعلام اینکه ویزای شما ریجکت شده است پرونده شما را خاتمه دهند و چیزی هم دستگیرتان نشود.

ویزای استارتاپ کانادا برنامه ای است که هدف آن جذب کارآفرینان مهاجر با ایده های نوآورانه تجاری به کانادا است. این برای کمک به این کارآفرینان طراحی شده است تا کسب و کار خود را در کانادا ایجاد کنند و به اقتصاد کانادا کمک کنند. مانند تمام روش های مهاجرتی همیشه امکان تقلب و کلاهبرداری وجود دارد. اگر در مورد کلاهبرداری مربوط به برنامه ویزای استارت آپ کانادا نگرانی دارید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و یا یک متخصص حقوقی معتبر تماس بگیرید. موسسه مهاجرتی پارسی کانادا با سابقه درخشانی که در موفقیت رساندن صدها پرونده مهاجرتی دارد. می توان پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید