همراه با معراج گشت آسمان میتوانید از انواع تور استانبول از اصفهان و تورهای متنوع استانبول اقدام به رزرو تور در تاریخ مد نظر خود نمایید ما در معراج گشت آسمات انواع تورها را با قیمت های مختلف و رقابتی برای شما عزیزان آماده کرده ایم که شما میتوانید نسبت به فصل و هفته  و تاریخ مد نظرتون یکی از تورهای استانبول از اصفهان را از معراج گشت رزرو نمایید.

هماهنطور که نوشته های قبلی به مکانها و جاذبه های شهر زیبای استانبول پرداختیم همینک میخواهیم به ادامه معرفی مکانهایی که در مسافرت به استانبول نمیتوان به سادگی از بازدید آنها رد شد جلب میکنیم.

16. مینیاتورک

پانورامای پارک مینیاتورک در استانبول  معراج گشت

در میدان مینیاتوری مدل هایی از مناظر معروف اروپایی و ترکی وجود دارد که در قالب 1 تا 25 ایجاد شده است. تعداد اشیاء بیش از صد مورد است: یک بندر دریایی، یک جاده راه آهن، کلیساهای جامع آرتمیس و سنت. صوفیه، مسجد آبی و غیره

17. خلیج شاخ طلایی

 خلیج شاخ طلایی در شهر استانبول ترکیه

یکی از معروف ترین خلیج های جهان در استانبول واقع شده است – این خلیج شاخ طلایی است که در سواحل جنوبی آن روزگاری بیزانس تاسیس شد. این دقیقاً موقعیت جغرافیایی مطلوب خلیج بود که شهر مدیون رونقی بود که در نهایت به آن دست یافت. در قرون گذشته کشتی‌های تجاری عثمانی‌ها و بیزانسی‌ها در اینجا پهلو می‌گرفتند و امروزه پارک‌های محوطه‌سازی‌شده و مسیرهای پیاده‌روی در امتداد ساحل خلیج امتداد یافته‌اند و آثار تاریخی قابل توجهی در آن قرار دارند. بندر خود یک خلیج منحنی است که به اعماق زمین می رود – از زمان های قدیم به دلیل شباهت اشکال به آن شاخ می گفتند. و احتمالاً به دلیل زیبایی مناظر محلی و جاذبه های فراوان “طلایی” شده است. بهترین راه برای کشف آنها امروز، سوار شدن به کشتی کروز در آب های خلیج است، که از آنجا منظره ای خیره کننده از کاخ ها، کلیساها و مساجد با شکوه خواهید داشت.

18 . تنگه بسفر

اگرچه استانبول زمستانی گرمای آفتاب تابستان را خشنود نمی کند، اما دیدنی های شهر به این دلیل کمتر نمی شود. علاوه بر این، در زمستان، میهمانان شهر می توانند از آرامش پایتخت ترکیه، فارغ از ازدحام گردشگران و صف به اشیاء قابل توجه لذت ببرند. اگر به دنبال چیزهایی هستید که در زمستان در استانبول ببینید، می توانید با استفاده از تدبیر گزینه های بسیار جالبی پیدا کنید. به عنوان مثال، یک ایده عالی برای تعطیلات، یک سفر دریایی در امتداد تنگه بسفر است که فرصتی برای استراحت پس از یک روز شلوغ فراهم می کند. در یک روز خوب، می‌توانید به اسکله Eminonu بیایید، سوار کشتی شوید و به عرشه بالایی آن بروید، یک فنجان چای ترکی بنوشید و فقط برای چند ساعت از شلوغی فرار کنید و در امتداد سطح آرام قایقرانی کنید. از تنگه و لذت بردن از تماشای مناظر زیبای قسطنطنیه با کاخ ها، پل ها، قلعه ها، مساجد و عمارت های باستانی.

19. کاخ دلمه باغچه

 نمای جنوبی دروازه شمالی کاخ دولما باغچه در استانبول

اگر به دنبال چیزی هستید که در یک هفته در استانبول ببینید، می توانید یک گزینه سفر کاملاً آموزنده پیدا کنید – تور کاخ هایی که پایتخت ترکیه به آن مشهور است. گذشته از این، امپراتوری عثمانی نه تنها به خاطر قدرت نظامی اش، بلکه به خاطر ساختمان های کاخ مجللش نیز معروف بود. یکی از مشهورترین کاخ های امروزی، کاخ دولما باغچه است – غنی ترین مجموعه تاریخی در سواحل بسفر، که به سبک باروک ساخته شده است که اصلاً برای معماری محلی معمولی نیست. در داخل تقریباً سیصد اتاق وجود دارد که از این تعداد 44 تالار بزرگ و با شکوه هستند. امروزه برخی از اتاق ها به عنوان محوطه نمایشگاهی عمل می کنند که در آن اقلام کمیاب، اشیاء هنری و جواهرات به نمایش گذاشته می شود. مجموعه بزرگی از نقاشی های هنرمندان مشهور جهان شایسته توجه ویژه است. و موزه ساعت شامل تمام ساعت های منحصر به فرد است،

20. کاخ بیلربی

 نمای کاخ بیلربی در ساحل آسیایی بسفر در استانبول

کاخ بیلربی به سبک نئوباروک فرانسوی زمانی به عنوان اقامتگاه تابستانی سلاطین ترکیه بوده و همچنین برای پذیرایی از مهمانان بلندپایه مختلف در نظر گرفته شده بود. اولین بار در سال 1829 ساخته شد، اما آتش سوزی آن را به زمین زد، و در سال 1865 یک ساختمان زیبا از مرمر سفید به جای آن رشد کرد – این دقیقاً همان چیزی است که تا به امروز باقی مانده است. دکوراسیون داخلی با طراحی بیرونی در تضاد است – فضای داخلی نشان دهنده سبک سنتی عثمانی است. همه چیز در داخل متقارن است، اتاق ها بسیار تزئین شده اند و با ثروت خود شگفت زده شده اند – کف با فرش های بزرگ مصری پوشیده شده است، سقف با خط عربی تزئین شده است، لوسترهای پیچیده پیچیده از بالا آویزان شده اند، فضای داخلی با گلدان های چینی تزئین شده است. یک نمونه واضح از تجمل شرقی توسط تالار جشن ها که تالار آبی نیز نامیده می شود نشان داده شده است.

میتوانید برای رزرو تو ر استانبول از اصفهان و یا سایر شهرها به سایت رسمی معراج گشت آسمان مراجعه نمایید و یا با کارشناسان تور استانبول با شماره 02145162 در ارتباط باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید