بهترین تور نوروز آنتالیا

هر بسته‌ی تور که در زمان‌های مختلف سال عرضه می‌شود، دارای مشخصات و عوامل تشکیل دهنده‌ای‌ست که شناخت این عوامل، کمک می‌کند تا در زمان انتخاب یک بسته، بهترین تور را انتخاب کرد. با توجه به نزدیک بودن نوروز تلاش شده تا توضیحات لازم در مورد شرایط این تورها نیز بیشتر تشریح شود.

در میان تعطیلاتی که در تقویم ایرانی قرار گرفته‌اند، طولانی‌ترین آن‌ها به نوروز، عید باستانی ایرانیان تخصیص داده شده است. برای برخی خانواده‌ها، طول این تعطیلات دو تا ۳ هفته نیز هست. این حجم از تعطیلات، می‌تواند عامل سفر تعداد زیادی از افراد باشد.

اگر برخی از مقاصد، در زمان‌های کوتاه قابل سفر کردن باشند اما برخی دیگر، نیاز به زمان طولانی دارند. تور آنتالیا از جمله این مسیرهاست که حداقل ۱ هفته را نیاز دارد و چون هر کس امکان سفر با این مدت، در سال را ندارد، نوروز بهترین زمان برای اختصاص به این مقصد زیبا و تفریحی‌ست تا خستگی سالانه را از تن به در کرد. اما به واسطه همین تقاضا، تنوع بسته‌های ارائه شده، بسیار زیاد است و انتخاب از بین آن‌ها گاه دشوار می‌شود و ممکن است گاهی موجب گمراهی مسافران شود. آژانس مقتدر سیر تابان به عنوان مجری مستقیم تور آنتالیا، با اتکا به تجربه‌ی بیش از ۱۰ ساله‌ی خود، قصد دارد در قالب یک راهنمای جامع، عوامل و خصوصیات یک تور را برشمارد و با تشریح آن دید مسافران را نسبت به ابعاد مختلف تور بازتر کند.

 تور آنتالیا و عوامل مؤثر در آن

▪ تاریخ مسافرت
در تمامی فصول، اعم از پر مسافر یا کم مسافر، تاریخ‌های خاصی وجود دارد که از تقاضای بیشتری برخوردارند. ممکن است علت این درخواست‌های زیاد؛ تعطیلات، وجود یک مراسم خاص در آن مقصد یا برگزاری نمایشگاه و امثالهم باشد. بنابراین با توجه به استقبال بیشتر و محدود بودن عرضه، هزینه‌ی تور در این زمان بیشتر خواهد بود. در عید نوروز نیز که یکی از پر ترافیک‌ترین فصل‌های گردشگری در ایران محسوب می‌شود، باز پروازهای تاریخ‌های ۲۷ اسفند تا ۲ فروردین بیشترین استقبال را دارند و طبیعتاً هزینه‌ی بالاتری را خواهند داشت.

▪ مدت زمان تور
یکی از پارامترهای مهم در هزینه و همچنین کیفیت یک تور، مدت زمان اقامت در مقصد است. تورهای آنتالیا به صورت معمول در قالب پکیج‌های ۶ شبه عرضه می‌شوند، اما در نوروز ممکن است بسته‌ها به ۱۰ شب و ۱۱ روز هم افزایش داشته باشد. این زمان علاوه بر اجازه‌ی لذت کامل از سواحل مختلف، امکانات و تفریحات مختلف هتل، همچنین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آنتالیا را به مسافران می‌دهد.

▪ شرایط پرواز
در تابستان و نوروز، یکی از پرتعدادترین و پر تنوع‌ترین پروازها به مقصد آنتالیا برگزار می‌شود. ایرلاین‌های داخلی و خارجی رقابت تنگاتنگی بر سر این مسیر و جذب مسافران آن دارند.

▪ شرایط فصلی مسافرت
هر مسیر گردشگری دارای بهترین فصل سفر است. مثلاً برای مقصهای ساحلی نیم‌کره‌ی شمالی، تابستان و برای مناطق استوایی، زمستان، بهترین فصل هستند. اما برای کسی که هدف‌ش از مسافرت، اسکی در ارتفاعات است، طبیعتاً زمستان فصل بهتری است. بنابراین وابسته به انگیزه‌ی سفر، نوع تفریحات مقصد و همچنین قرارگیری آن منطقه بر روی نقشه‌ی جغرافیا، در بهترین فصل سفر مؤثر است. آنتالیا به واسطه قرارگیری در نیم‌کره‌ی شمالی و تفریحات اکثراً ساحلی، نیازمند گرماست و بهترین فصل سفر به آن، خرداد تا شهریور است. اما استقبال از این مقصد، به قدری‌ست که حتی در زمستان هم تورهای آن برگزار می‌شود و در نوروز، نیز یکی از پر بازدیدترین مقاصد محسوب می‌شود. دمای معتدل نوروز، اجازه‌ی استفاده از تفریحات آبی و همچنین بازدید از مناطق تاریخی و طبیعی این مقصد زیبا را به همگان می‌دهد.

منبع: سایت خبری انتخاب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید