در ابتدای این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد چگونگی بوتاکس بدهیم تا شما با بوتاکس آشنا شوید

بوتاکس چیست؟

بوتاکس ترکیبی ساخته‌شده از سمی به‌نام بوتولینوم است. بیشتر افراد وقتی متوجه می‌شوند پایه اصلی بوتاکس سم است در مورد تزریق آن نگران یا دودول می‌شوند و حتی ممکن است باعث پشیمون آنان بشود اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد. استفاده از این ماده کاملاً بی‌خطر بوده و  حتی در درمان بسیاری از دردها و بیماری‌ها مانند میگرن نیز تاثیر دارد و موثر است

تزریق سم بوتولینوم در زیر پوست سبب فلج موقت عضلات صورت یا بدن در ناحیه موردنظر می‌شود. نتیجه آن کاهش چروک‌های سطحی و عمقی و جوانسازی پوست است.

 

زمانی که اولین‌بار نام این سم در دنیای زیبایی شنیده شد ذهن مخاطبین با سؤالات زیادی درگیر بود و ماهیت این ماده ناشناخته و پر از ابهام بود. برای آشنایی با عملکرد اصلی این سم باید بگوییم پس از تزریق بوتولینوم، این ماده به گیرنده‌هایی خاص متصل شده و مانع از اتصال گیرنده‌های شیمیایی به آن می‌شود. در نتیجه، انجام فعالیت‌های عضلانی یا سوخت‌وساز در آن نقطه غیرممکن خواهد شد.ما در اینجا سعی داریم همه نکات را برای شما توضیح داده باشیم و شما را با بهترین دکتر بوتاکس در تهران آشنا کنیم .

 

پیشانی بدون چروک و عدم واکنش چهره در حالت‌هایی مانند اخم و لبخند سبب شده برخی متقاضیان تزریق بوتاکس را گزینه مناسبی برای جوانسازی پوست ندانند. جالب است بدانید پیشرفت‌ علم پزشکی سبب شده که تزریق این ماده علی‌رغم از بین بردن چروک‌ها باعث سفت و بی‌حرکت شدن پوست نخواهد شد.

 

اثرات و مزایای بوتاکس بیش از مباحث زیبایی‌شناسی است. افرادی که به عارضه تعریق بیش‌ازحد دچار هستند و این مشکل بر اعتمادبه‌نفس آنها برای حضور در اجتماع تأثیر منفی داشته است، می‌توانند به تأثیر درمانی بوتاکس امیدوار باشند.

در قسمت بالا توضیحاتی در مورد این که بوتاکس باعث درمان بعضی از بیماری ها می شود توضیح بدهیم با بهترین دکتر بوتاکس در تهران همراه باشید .

کاربردهای متنوعی برای سم بوتاکس تعریف ‌شده است. برخی از این کاربردها به شرح زیر هستند:

 

از بین بردن چین‌وچروک‌های صورت، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خط لبخند و غیره،

جوانسازی پوست،

درمان بیماری‌های مختلف از جمله دیستونی گردن،

دردهای میگرن،

بیماری‌های اسپاستیک،

سندروم پیریفورمیس،

سندروم درد میوفاسیال،

کمردردهای مزمن،

اسپاسم نیمه صورت،

سردردهای تنش و اسپاسم رایتر،

رفع افتادگی و شل شدن پوست ناشی از افزایش سن،

کمک به کاهش تعریق در زیر بغل،

درمان انحراف چشم،

درمان پرش غیرارادی پلک،

درمان بیماری واژینیسموس.

بهترین سن برای بوتاکس

زیبایی چهره دغدغه‌ای بسیار جدی است که اغلب انسان‌ها با آن درگیر هستند. اهمیت بالای این موضوع سبب شده در برخی موارد رفتارهای وسواس‌گونه از برخی متقاضیان سر بزند. برای مثال، جوانان در آغاز دهه سوم زندگی (بالای ۲۰ سال) تنها برای پیروی از هیجانات اقدام به تزریق بوتاکس می‌کنند. بررسی‌ها نشان ‌می‌دهد که افراد در این سنین نتیجه ایده‌آلی از تزریق خود نخواهند داشت.

موارد ممنوع برای تزریق بوتاکس

 

عده ای از افراد با توجه به شرایط خود نمیتوانند از روش‌های زیبایی استفاده کنند و  در  تزریق بوتاکس پیشانی و باقیه ناحیه های  ، گردن و صورت  و جاهای دیگر باید توجه کنیم  که اگر یکی از شرایط زیر را دارا هستید باید از انجام این کار خودداری کنید

1_افرادی که  دارای سابقه مشکلات و بیماری های قلبی و عروقی هستند .

2_ افرادی که واکسن بیماری‌های مختلف را کمتر از دو هفته گذشته دریافت کرده‌اند.

3_افرادی که محدودیت سنی دارند یعنی سن آن‌ها  از ۱۸ سال کمتر و یا بالای ۸۰ است.

4_مادرانی که در دوران بارداری و یا شیردهی به سر می‌بردند

یکی از نشانه‌های افزایش طبیعی سن ظهور خطوط ظریف تا عمیق در پیشانی است. افرادی که چروک بیشتری در این ناحیه دارند، پیرتر از سن واقعی خود به نظر می‌رسند. دلایل مختلفی برای ظهور این خطوط وجود دارد؛ ژنتیک، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، مصرف دخانیات و عادات بد رفتاری در تشدید این چروک‌ها مؤثر هستند.

 

باید بدانید عمیق شدن چروک‌ها درمان آنها را سخت‌تر می‌کند. تزریق بوتاکس در رفع چروک‌های سطحی کاملاً مؤثر خواهد بود. این سم می‌تواند مانع از چروک شدن پوست و کاهش چروک‌های عمیق شود. بهتر است با ظهور اولین چروک‌ها در صورت برای درمان آنها اقدام کنید و این موضوع باعث میشود که شما هیچ نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید و کاملا و برای مدت طولانی مشکل شما برطرف خواهد شد و بهترین دکتر بوتاکس در تهران گروه زیبایی دکتر زمانی است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید