بازاریابی مهمان نوازی یا گردشگری نگاهی می‌اندازد به این که چگونه بخش‌های مختلف صنعت مهمان‌ نوازی (مانند اقامتگاه‌ها، غذا و نوشیدنی، گردشگری و مسافرت) استراتژی‌های بازاریابی را برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود توسعه می‌دهند که منجر به افزایش درآمد شود.

اتخاذ صحیح استراتژی بازاریابی مهمان نوازی می تواند برای موفقیت بلندمدت کسب و کار شما بسیار مهم باشد و به شما در جذب مشتریان، بهینه سازی درآمد و ایجاد شناخت و اعتماد کمک کند. دستیابی به این امر مستلزم این است که با آخرین روندهای بازاریابی مهمان نوازی آشنا شوید. به همین دلیلی با چالش هایی از جمله، کرونا و تغییرات مرتبط در نحوه تفکر و احساس مشتریان مهمان نوازی رو به رو می شوید.

در این مقاله، می‌توانید درباره روندهای مهمان‌نوازی عمومی و خاص کووید برای سال 2022 اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  • بازاریابی مهمان نوازی چیست؟
  • چرا بازاریابی مهمان نوازی مهم است؟
  • 16 ترند بازاریابی مهمان نوازی عمومی و مرتبط با کرونا
  • ظهور 6 ترند بازاریابی مهمان نوازی به دلیل کرونا
  • 10 ترند عمومی بازاریابی هتلداری
  • برای افزایش رزرواسیون ها به آژانس های مسافرتی متصل شوید.

بازاریابی مهمان نوازی چیست؟

بازاریابی مهمان نوازی (Hospitality Marketing) بر روی تفکر در خصوص کسب و کار از نظر نیازها و رضایت مشتری تمرکز دارد. بازاریابی مهمان نوازی به نحوه توسعه استراتژی‌های بازاریابی به منظور تبلیغ محصولات یا خدمات خود در بخش‌های مختلف صنعت مهمان‌ نوازی (مانند اقامتگاه‌ها، غذاها و نوشیدنی ها، گردشگری و سفر) نگاهی می‌اندازد تا منجر به افزایش درآمد آنها شود.

چرا بازاریابی مهمان نوازی مهم است؟

از آنجایی که صنعت مهمان‌نوازی عمدتاً بر ایجاد و حفظ تجربیات و روابط مثبت با مشتری تمرکز دارد، بازاریابی بخش مهمی از تضمین موفقیت در این صنعت بشمار می رود. اگر می خواهید مشتریان بیشتری را به هتل یا کسب و کار گردشگری خود جذب کنید، باید به طور موثر در کانال های دیجیتال مختلف تبلیغ کنید و جایی باشید که مخاطبان خاص شما در آن حضور دارند.

16 ترند بازاریابی مهمان نوازی عمومی و مرتبط با کرونا

همگام بودن با آخرین ترندها در بازاریابی مهمان نوازی امری حیاتی محسوب می گردد، اما درک مفهوم این ترندها نیز به همان اندازه مهم می باشد. در ادامه، با در نظر گرفتن این موضوع، ترندهای مرتبط با صنعت مهمان‌نوازی را به طور کلی و همچنین ترندهایی که در واکنش به همه‌گیری کرونا پدیدار شده‌اند، مشاهده خواهید کرد.

ظهور 6 ترند بازاریابی مهمان نوازی به دلیل کرونا

موارد زیر برخی از ترندهای بازاریابی مهمان‌نوازی هستند که می‌توان آنها را به کووید-19 نسبت داد یا تحت تأثیر تغییرات مرتبط در رفتار مشتری دانست. از این ترندها برای هتل ها، رستوران ها، کافه ها، و مشاغل مختلف دیگر استفاده شده است.

1. تبلیغ ایمنی خدمات خود در بازاریابی و در ارتباط با مهمانان

یکی از مهم‌ترین ترندهای مهمان‌ نوازی که در پی کووید-19 باید از آن آگاه باشید، اهمیت برجسته کردن رویه‌های ایمنی، سیاست‌های بهداشتی و سایر تصمیم‌هایی است که برای محافظت از مشتریان شما در نظر گرفته شده اند.

این امر می‌تواند به معنای افزایش نظافت، جابجایی میزها و صندلی‌ها برای ایجاد فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک در بخش‌های خاصی از محل شما یا کارکنان، و استفاده گسترده از پرداخت‌های بدون تماس و برنامه‌های تلفن همراه باشد. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید این تغییرات قبل از ورود به وضوح به مشتریان اطلاع داده شده است.

2. بر فرصت های سفر در اوقات فراغت تمرکز کنید

کسانی که در صنعت مهمان‌نوازی فعالیت می‌کنند، اغلب سعی می‌کنند به طیف وسیعی از اطلاعات دموگرافیک (جمعیت‌شناسی)، از جمله مسافران تجاری، توجه کنند. با این حال، به دلیل محدودیت در تجمعات جمعی و افزایش تمرکز بر دورکاری و تماس های ویدیویی، سفرهای تجاری به شدت تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است و برخی از شرکت های گردشگری مجدداً بر روی اوقات فراغت تمرکز می کنند.

اگر کسب و کار شما معمولاً روی مسافران تجاری تمرکز دارد، ممکن است بخواهید استراتژی خود را مشخص کنید و برخی از ترندهای بازاریابی مهمان نوازی را که بیشتر برای مسافران اوقات فراغت جذاب هستند، اتخاذ کنید. از این گذشته، تقاضا برای سفرهای تفریحی هنوز وجود دارد و فرصت هایی برای تمرکز بر خانواده ها، زوج ها و گروه های کوچک دوستان را می توانید در نظر بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که مقصد یا ملک شما در کانال های توزیع و ارتباطی مشتریانی که به دنبال سفر در اوقات فراغت هستند دیده می شود و امکانات مرتبط خود را نیز را برجسته می کنید. بررسی کنید که رقبا چه می کنند و از کسب و کارهای متمرکز بر اوقات فراغت الهام بگیرید. رستوران ها و هتل های واقع در نزدیکی جاذبه ها نیز می توانند از این ارتباطات بازاریابی استفاده کنند.

3. از مشتریان محلی خود غافل نشوید

بسیاری از هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و سایر مشاغل صنعت مهمان‌نوازی و گردشگری در درجه اول از طریق تلاش‌های بازاریابی مشتریان بین‌المللی را جذب می‌کنند. با این حال، با کاهش سفرهای بین‌المللی ناشی از کووید-19، یکی از بزرگترین ترندهای بازاریابی مهمان‌نوازی شامل تمرکز مجدد بر روی مشتریان محلی است.

این امر به معنای اولویت دادن به امکاناتی نظیر سونا، سالن های ورزشی، خدمات ماساژ و تحویل غذا است که برای ساکنان محلی جذاب می باشد. برخی از آژانس های مسافرتی این صنعت از طریق ارائه غذا به همراه ایجاد یک تجربه دلچسب از سرو غذا در ترکیب با افزودنی‌ها، مانند شمع‌ها، پخش موسیقی یا سایر موارد رایگان، به موفقیت دست یافته‌اند.

کافه‌ها، هتل‌ها و کسب‌وکارهای مشابه نیز ممکن است بتوانند بر اساس ارائه وای‌فای رایگان برای افرادی که می خواهند دورکاری کنند جذابیت داشته باشند.

4. یافتن ترندهای جدید بازاریابی مهمان‌نوازی با داده

از آنجایی که کووید-19 در ذهن مردم باقی مانده است، افراد در بخش مدیریت هتلداری تلاش می کنند تا پیش بینی کنند که چگونه این امر بر رفتار مشتری تأثیر می گذارد، اما این حدس و گمان جایگزینی برای استفاده از داده ها و شواهد روشن نیست. به ویژه، شما باید به تجزیه و تحلیل وب سایت خود و داده های رزرو نگاه کنید و سعی کنید ترندها را مشخص کنید.

کدام افراد هنوز علاقه مند هستند و بری تعطیلات خود رزرو می کنند، و کدام یک دیگر این کار را انجام نمی دهند؟ کدام بخش های بازار در حال رشد هستند و بازگشت کدام بخش ها به حالت اولیه بیشتر طول می کشد؟ آیا داده های جغرافیایی مرتبطی برای بررسی وجود دارد؟ هنگامی که بینشی در مورد نحوه رفتار واقعی مشتریان داشتید، می توانید تلاش های بازاریابی مهمان نوازی خود را بر این اساس تنظیم کنید.

5. پیشنهاد سیاست لغو سخاوتمندانه و امتیاز بیشتر به مشتریان

یکی دیگر از راه های مهم در رویارویی با چالش های کرونا این است که بر آنچه که کسب و کار مهمان نوازی شما را منحصر به فرد می کند، تمرکز کنید. این کار می تواند موقعیت مکانی شما، نظرات مشتریان، طراحی هتل یا رستوران شما، تم کافه یا طیف وسیعی از امکانات شما باشد. صرف نظر از این، دانستن USP های شما فروش بر اساس ارزش را آسان تر می کند.

در حالی که بسیاری از کسب‌وکارها بر اساس قیمت‌گذاری رقابت می‌کنند، واقعیت این است که بسیاری از مشتریان خوشحال هستند که برای کیفیت تضمین‌شده، خدمات عالی یا تجربه‌ای منحصربه‌فرد، هزینه بیشتری می‌پردازند. در مورد برخی از وجه تمایزهایی که می توانید در پیشنهاد خود بگنجانید، فکر کنید تا شما را از رقبا متمایز کند.

همچنین ارائه یک سیاست لغو سخاوتمندانه که به مشتریان اجازه می دهد با کمترین دردسر دوباره رزرو کنند، منطقی است. واقعیت‌ وجود کووید برای همگان روشن است و نباید با لغو رزرو و جریمه کردن آنها روابط بدی با مشتریان ایجاد کنید.

6. استفاده از فناوری مهمان نوازی واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یکی از بزرگ‌ترین فناوری‌های نوظهور مهمان‌نوازی و ترندهای بازاریابی در زمان‌های اخیر بوده است و همه‌گیری ویروس کرونا تنها کاربردهای آن را افزایش داده است. تورهای واقعیت مجازی ابزار نهایی را برای تجربه یک مکان از دور فراهم می‌کنند و محیط را به گونه‌ای بازآفرینی می‌کنند تا کاربر بتواند درجاتی از کاوش و غرق شدن در آن محیط را تجربه کند.

برای مشتریان اوقات فراغت، این تکنولوژی می‌تواند فرصتی را برای تجربه یک مکان دیدنی یا جاذبه‌های توریستی یا تماشای داخل یک هتل فراهم کند. برای مشتریان رویداد-محور، این به معنای فرصتی است تا بدون نیاز به سفر فیزیکی به آنجا برای تماشا مکان های عروسی یا رویداد مورد نظر خود را ببینند. این امر به ویژه در زمانی که مدت زمان سفر محدود است ارزشمند خواهد بود.

بیشتر تورهای واقعیت مجازی مدرن را می توان با استفاده از یک مرورگر وب استاندارد یا با استفاده از هدست VR مشاهده کرد.

10 ترند عمومی بازاریابی هتلداری

در ادامه، اطلاعاتی در مورد برخی از ترندهای عمومی تر بازاریابی مهمان نوازی که باید از آنها آگاه باشید، خواهید یافت. این ترندها بر آژانس های مسافرتی و مهمان‌نوازی در انواع مختلف تأثیر می‌گذارند و تقریباً در همه موقعیت‌ها قابل اجرا هستند.

1. بهبود تجربه و رضایت مشتری با چت بات ها

چت بات ها را می توان برای بهبود تجربه مشتری در تعدادی از راه های کلیدی مورد استفاده قرار داد و بخش اعظمی از استراتژی های بازاریابی مهمان نوازی مدرن را تشکیل می دهد. این ربات ها بدون توجه به در دسترس بودن کارکنان، امکان پاسخ سریع به سوالات مشتریان را فراهم می کنند و می توانند از چندین زبان نیز پشتیبانی کنند.

این فناوری را می توان در مرحله رزرو به منظور ارائه پشتیبانی و تشویق تکمیل رزرو استفاده کرد. ربات‌ها همچنین ممکن است قادر به بیش فروشی و فروش مکمل باشند و به طور بالقوه به کسب و کار شما برای به حداکثر رساندن درآمد کمک کنند.

2. جستجوی صوتی

از آنجایی که نسل بعدی کاربران وب ترجیح می دهند از طریق فعال سازی صوتی ارتباط برقرار کنند، این امر می تواند یک فرصت عالی برای صنعت مهمان نوازی باشد. جستجوی صوتی نوعی فناوری کنترل و تشخیص صدا است که عمدتاً با تبلت ها، تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های مشابه کار می کند. در واقع، این ترند بازاریابی می تواند به زودی نیاز کاربران اینترنت به فشار دادن دکمه ها یا تایپ درخواست های جستجوی خود را به صورت آنلاین برطرف کند. مهمانان هتل می توانند تنها با صحبت کردن با دستگاه، اتاق هتل را از طریق تلفن هوشمند خود رزرو کنند. آنها حتی می توانند عملکردهای اتاق مانند چراغ ها، موسیقی یا گرمایش/سرمایش را از طریق جستجوی صوتی کنترل کنند. انتظار می‌رود که بازاریابان آنلاین بیشتری در آینده نزدیک شروع به سرمایه‌گذاری در این ترند جدید کنند.

3. بازاریابی تجربه مشتری

در دنیای رقابتی صنعت هتلداری، تجربه مشتری برای به دست آوردن وفاداری ضروری است. به خاطر داشته باشید که ارائه خدمات عالی به مشتری به تنهایی همیشه منجر به سود مستقیم نمی شود. برای برآورده کردن نیازهای هتل یا شرکت مسافرتی خود، ایجاد مارکتینگ پلن های جامع تجربه مشتری بسیار مهم است. برای ایجاد بازدهی سالم و یک جریان ثابت از مشتریان وفادار، باید تجزیه و تحلیل را از توصیفات مشتریان آنلاین در وب سایت های بررسی جمع آوری کنید. این کار به شما اطلاعات زیادی را در مورد ترجیحات مشتریان، نحوه عملکرد بهتر شرکت شما و عواملی که منجر به تبدیل‌های آینده می‌شوند، در اختیار شما قرار می‌دهد.

4. بازاریابی شخصی

بازاریابی شخصی به شرکت ها این امکان را می دهد که با استفاده از فناوری اتوماسیون و جمع آوری داده ها، محتوای شخصی سازی شده را به مشتریان هدف ارائه دهند. هدف بازاریابی شخصی جذب مشتریان بالقوه از طریق برقراری ارتباط با آنها به عنوان یک فرد است. برای هتل ها و اپراتورهای تورهای گردشگری، مهم است که خدمات خود را برای مهمانان و مشتریان خود از طریق ایمیل های هدفمند شخصی سازی کنند. به عنوان مثال، هر زمان که یک تخفیف آنی توسط آژانس مسافرتی یا هتل ارائه شود، می‌توان ایمیل‌های هدفمند را برای مشتریان بالقوه ارسال کرد. بازاریابی شخصی یکی از مستقیم ترین استراتژی های بازاریابی مهمان نوازی است که می توانید از آن برای برقراری رابطه شخصی تر با مشتریان خود استفاده کنید و آنها را به بازدید مجدد تشویق کنید.

5. هوش مصنوعی

هوش مصنوعی توانایی ساده‌سازی فرآیندها و ارائه بینش‌های ارزشمند را دارد. بیشتر متقاضیان آنلاین اتاق هتل تمایل دارند از وب سایت های خبری برای رزرو محل اقامت خود استفاده کنند، در حالی که برخی ممکن است در صفحه اصلی هتل قرار بگیرند اما بدون رزرو آن را ترک کنند. در بیشتر موارد، کاربران ترجیح می‌دهند با کارکنان هتل بدون نیاز به وارد کردن تاریخ‌های احتمالی و جزئیات ورود صحبت کنند که می‌تواند گیج‌کننده باشد. با استفاده از چت با ربات‌های هوش مصنوعی در وب‌سایت خود، می‌توانید خدمات شخصی‌سازی شده و یک سیستم قوی ایجاد کنید. به لطف فناوری هوش مصنوعی، مهمانان شما حتی می‌توانند درخواست‌های سرویس اتاق خود را از طریق وب‌سایت مجهز به هوش مصنوعی شما ارسال کنند، که مطمئناً در وقت کارکنان هتل شما صرفه‌جویی می‌کند.

6. اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ به سرعت در حال تبدیل شدن به یک فرصت عالی برای بازاریابان مهمان نوازی است تا در یک صنعت بسیار رقابتی مرتبط باقی بمانند. اینفلوئنسر مارکتینگ نسخه دیجیتالی از بازاریابی دهان به دهان سنتی برای افزایش آگاهی از برند هتل و ایجاد رزرو مستقیم است. با استفاده از این استراتژی، می توانید از طریق اعتبار و اعتمادسازی در بین مصرف کنندگان، به مخاطبان بسیار بیشتری دست پیدا کنید و مشتریان بیشتری را به هتل یا تجارت مسافرتی خود جذب کنید. به عنوان مثال، کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما می تواند به طور خاص برای جوانانی باشد که به طور فزآینده ای خدمات یک هتل لاکچری را به جای هتل های معمولی انتخاب می کنند. می توانید مشتریان بالقوه خود را با محتوای معتبری که خیلی برند محور به نظر نمی رسد درگیر کنید.

7. محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر به وسیله ی کاربران نهایی آنلاین ایجاد و به اشتراک گذاشته می شود. این نوع بازاریابی می تواند به اشکال مختلف، مانند بررسی های گوگل، نظرات، انجمن ها، پست های وبلاگ، و پست های شبکه های اجتماعی، و غیره باشد. هنگامی که یک مشتری بالقوه به دنبال محتوای برند شما به صورت آنلاین می گردد، معمولاً نظرات مشتریان در مورد شرکت شما را در سایر وب سایت ها یا پلت فرم های رسانه های اجتماعی می خواند. اگر محتوای تولید شده توسط کاربر را به درستی پیاده سازی کنید، می توانید آگاهی برند خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. این استراتژی همچنین به شما کمک می کند تا اتاق های بیشتری از شما رزرو شوند. یکی از راه های موثر این است که مهمانان خود را تشویق کنید تا تجربیات خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. برای انجام این کار، می‌توانید مسابقه‌هایی را اجرا کنید، هشتگ‌های برند ایجاد کنید یا فرصت‌های عکس در هتل خود را فراهم کنید.

8. واقعیت افزوده

یکی از جالب ترین استراتژی های بازاریابی مهمان نوازی، واقعیت افزوده است. این ابزار با تغییر ادراک فرد از محیط فیزیکی خود از طریق استفاده از فناوری رایانه کار می کند. واقعیت افزوده به مشاغل مهمان‌نوازی اجازه می‌دهد تا نحوه درک مشتریان خود از محیطی را که در آن هستند تغییر دهند. برای مثال، هتل‌ها می‌توانند با افزایش ویژگی‌های خود از طریق AR، اتاق‌ها را به صورت آنلاین بفروشند. صدها روش وجود دارد که می توانید مهمانان خود را از طریق محیط های تقویت شده مانند اجازه دادن به مهمانان برای دیدن تصاویر مجازی از افراد مشهور مورد علاقه خود در هتل سرگرم کنید. همچنین می توانید از این ابزار برای ارسال کلیدهای مجازی برای مهمانان خود از طریق گوشی های هوشمندشان استفاده کنید.

9. بازاریابی ویدئویی

صنعت گردشگری و هتل داری می توانند از بازاریابی ویدیویی برای جذب مخاطبان هدف خود از ویدیوهای یوتیوب، اینستاگرام یا اسنپ چت تا لایو در فیس بوک و اینستاگرام استفاده کنند. قرار گرفتن در معرض برند و جلب توجه مخاطبان را می‌توان از طریق محتوای نوشتاری انجام داد، اما برای اینکه فوراً آنها را درگیر کنید، از ویدیوهای جذاب درباره هتل یا اقامتگاه استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از بازاریابی ویدئویی برای ثبت لحظات آرامش بخشی که مهمانان می توانند در امکانات هتل شما سپری کنند، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که فیلم ها یا عکس های شما برای جذب مشتری باید بسیار با کیفیت باشند.

در ادامه برخی از ویدیوهایی که آژانس ما برای مشتریان خود ساخته را مشاهده خواهید کرد.

طیف وسیعی از گزینه‌های موجود برای بازاریابان در این خصوص تقریباً نامحدود است و از پخش لایو از فعالیت‌های هتل، ویدئوهای تبلیغاتی که ویژگی‌های هتل را برجسته می‌کنند گرفته تا مصاحبه با مشتریان و به اشتراک گذاشتن تجربیاتشان را شامل می شود. شیوع روزافزون ویدیوهای 360 درجه همچنین فرصت های بیشتری را برای مشارکت کامل مخاطبان فراهم می کند.

در این خصوص می توانید از خدمات تبلیغاتی شایگان استفاده کنید.

10. بازاریابی مجدد (ریمارکتینگ)

این ابزار بازاریابی شامل هدف قرار دادن مشتریان بالقوه ای است که قبلاً وب سایت شما را مشاهده کرده اند یا به خدمات شما علاقه نشان داده اند. بازاریابی مجدد راهی برای جذب مجدد افرادی است که زمانی را صرف مرور صفحات وب سایت شما کرده اند، اما بدون رزرو اتاق آن را ترک کرده اند. می توانید از این ابزار برای ارتباط مجدد با کسانی که از سایت شما بازدید کرده اند استفاده کنید و برای تشویق به بازگشت به آنها تخفیف بدهید. به عنوان مثال، می توانید این استراتژی را از طریق تجزیه و تحلیل گوگل بر اساس جمعیت یا علایق کاربران تنظیم کنید. همچنین امکان فیلتر کردن این جستجوها برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در مورد افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند وجود دارد. همچنین انجام سئو سایت می تواند بسیار روی میزان برندینگ تاثیر گذار است.

برای افزایش رزرواسیون ها به آژانس های مسافرتی متصل شوید.

آژانس های مسافرتی یکی از حیاتی ترین کانال های توزیع در بازاریابی مهمان نوازی یا هتلداری هستند. در سال های اخیر تعداد آژانس های مسافرتی به شدت افزایش یافته است. این امر به مشتریان امکان می دهد به جای مراجعه به وب سایت های شرکت های فردی، محصولات یا خدمات مسافرتی را به صورت آنلاین جستجو کنند. بنابراین، همکاری با آژانس های مسافرتی بسیار مهم است.

رقابت در صنعت مهمان نوازی بسیار شدید است و استفاده از ابزارهای بازاریابی مناسب نقش مهمی در کمک به موفقیت شما دارد. با تمام استراتژی‌های بازاریابی مهمان‌نوازی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت، به راحتی می‌توانید با استفاده از منابع دیجیتالی متنوع به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید