در ادامه مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد علت این بیماری و  توضیحاتی در مورد این بیماری بدهیم و همچنین بگوییم که بیماری بهجت و  کیت  چیست ؟ علت این بیماری چیست؟ راه های درمان این بیماری را نام ببریم با شرکت سین مورو همراه باشید

در صورتی که پس از خوندن مقاله هنوز سوالاتی در ذهن شما قرار داشت میتوانید با این شماره تماسی برقرار کنید :

اما علت بیماری چیست ؟

علت بیماری آدمنتیاس متاسفانه هنوز شناخته نشده است  اگرچه بیشتر  کارشناسان پزشکان  معتقدند که بهجت، نوعی بیماریِ خود التهابی است.  بیماری بهجت یک بیماریه خود التهابی در جایی است که سیستم ایمنی بدن  دفاع طبیعی بدن در برابر عفونت و بیماری  به اشتباه بافت های سالم را مورد حمله قرار میدهد .

در مورد بیماری بهجت این احتمال داده میشود که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به رگ‌های خونی حمله می‌کند.  البته هنوز مشخص نیست چه چیزی باعث ایجاد این مشکل در سیستم ایمنی بدن می‌شود

ژن‌ها چه تاثیری در این بیماری دارند؟

در گروه‌های قومیتی خاص که افراد ژن‌های مرتبط با این بیماری را دارند، وجود سندروم بهجت شایع‌تر است.

آیا عوامل محیطی تاثیری در بیماری بهجت دارند؟ یک عامل خاص محیطی مشاهده نشده است اما میزان ابتلا به بیماری بهجت ​​از افراد دیگر بسیار کمتر است

بیماری راه آبریشم در کشورهای خاوردور، خاورمیانه و کشورهای مدیترانه مانند ترکیه و اسرائیل شایع‌تر اس همانطور که در قسمت های مقاله به آن اشاره کردیم . تصور می‌شود مردمانی که در منطقه مدیترانه، خاورمیانه و آسیا زندگی می‌کنند بیش از مناطق دیگر جهان به این بیماری دچار می‌شوند، اگرچه بهجت می‌تواند بر همه اقوام و نژادها تأثیر بگذارد و فقط برای یک منطقه خاص نمی باشد .

راه های درمان بیماری بهجت چیست ؟

کیت HLA- چیست؟

نقش کیت در این بیماری چیست؟

متاسفانه باید بگوییم که هیچ آزمایش قطعی برای تشخیص بیماری بهجت وجود ندارد. ممکن است چندین آزمایش برای بررسی علائم بیماری یا کمک به رد سایر دلایل لازم باشد. در ادامه شرکت سین مورو چند مورد از این آزمایش ها را نام خواهد برد با ما همراه باشید.

 

آزمایش خون مهم ترین آزمایش برای تشخیص این بیماری است و آزمایش بعدی که نقش مهمی دارد آزمایش ادرار است البته باید گفت که اسکن ها نیز تاثیر گذار هستند  آیا کیت HLA-B27 تاثیری دارد ؟

اسکن‌هایی مانند اشعه ایکس و  سیتی اسکن  یا  و اسکن اِم‌آرای است

این بیماری به گونه ای است که یکی از علائم ذکر شده  در بالا، در قسمتی از بدن بیمار ظاهر می گردد و پس از مدتی خود به خود برطرف می شود ومدتی اثری از آن مشاهده نمی گرد و سپس با حمله بزرگ تر دوباره ایجاد می شود  و عود می کندو این روال تا مدتی ادامه دارد تا به بزرگترین حمله از نوع خود برسد. آمار جهانی که در مورد این بیماری وجود دارد مربوط به کشور ایران است و همچنین این آمار در زنان بسیار کمتر از مردان مشاهده می گردد. نقش کیت HLA- چه است ؟

بیماری بهجت اگرچه  آمار بالایی ندارد اما ممکن است به علت تشخیص نابهنگام برخی بیماران، دچار نابینایی شوند، فقط 25 درصد افراد جامعه به آفت دهانی مبتلا می شوند اما هرآفت دهانی نشانه بیماری بهجت نیست و آن چیزی که مهم می باشد تشخیص زود هنگام و مراجعه به پزشک متخصص پوست خوب می باشد که از عوارض پیشرفته این بیماری جلو گیری می نماید.

ابتدا به یک پزشک عمومی مراجعه کنید تا در صورت لزوم، او شما را به متخصص تشخیص بیماری بهجت، مانند روماتولوژیست ارجاع دهد. البته ممکن است پزشک عمومی هم بتواند این بیماری را تشخیص دهد. بااین‌حال روماتولوژیست که در زمینه‌ی بیماری های مفصلی و انواع روماتیسم مفصلی تخصص دارد، می‌تواند در درمان بیماری شما مؤثرتر عمل کند.

ازآنجایی‌که بیماری بهجت، قسمت‌های دیگر بدن را هم تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، ممکن است بسته به نوع صدمه، به چشم‌پزشک، متخصص زنان یا مجاری ادراری، متخصص پوست، متخصص گوارش یا مغز و اعصاب هم نیاز پیدا کنید.از آنجایی که علت بیماری بهجت به خوبی مشخص نیست، در صورت وجود هرگونه علامت و نشانه غیرطبیعی باید با پزشک مشورت شود. علائم بیماری به هیچ وجه اختصاصی نیستند و بیماری می تواند خودش را به هر شکلی نشان دهد.ازآنجایی‌که این بیماری، نادر است، پیدا کردن فردی در نزدیکی‌تان که احتمالا به این بیماری مبتلا شده باشد، سخت است. از پزشک بخواهید که شما را با افرادی که به بیماری بهجت مبتلا شده‌اند، معرفی کند. شماره تماس: 02122350855

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید