کف کاذب

کفپوش اساسا برای هر ساختمانی مورد نیاز است. برای اینکه یک ساختمان خوب به نظر برسد، بسیار ضروری است که الگوی کفپوش مناسب انتخاب شود. هنگام تصمیم گیری در مورد الگوی کف باید عملکرد فضای خاص را نیز در نظر گرفت. به عنوان مثال الگوی کفپوش مورد استفاده برای آشپزخانه یک خانه ممکن است برای اتاق خواب همان خانه مناسب نباشد. به طور مشابه تولید انواع کف کاذب برای استفاده بیرونی و داخلی نیز متفاوت است. به عنوان مثال کفپوشی که ممکن است در حیاط ساختمان یا خانه استفاده شود، ممکن است برای اتاق نشیمن یا پذیرایی همان ساختمان مناسب نباشد.

برای کفپوش انواع مختلفی از مواد موجود است. با توجه به نیاز می توان یکی از گزینه های موجود را انتخاب کرد.
کف را می توان به طور کلی به چهار طبقه بندی کرد:
1. کاشی

2. سنگ

3. چوبی. کفپوش

4. کفپوش IPS

جدای از این فناوری شروع به کشف امکانات جدیدی در دنیای کفپوش ها کرده است مانند کفپوش شیشه ای که در روزهای قبل فکر نمی کردیم اکنون امکان پذیر است.

کاشی ها را می توان دوباره به سه گروه عمده طبقه بندی کرد

سرامیک / کاشی لعابدار
کاشی چینی
کاشی شیشه ای
سنگ ها:-

سنگ ها در شکل ها و اندازه های مختلف موجود هستند و هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند.

در اینجا تعدادی از سنگ ها را لیست می کنیم

سنگ کادپا
سنگ کوتا
سنگ دلپور
سنگ مرمر
ماسه سنگ
جیسالمر
سنگ گرانیت
بیشتر سنگ ها از جایی که در دسترس هستند شناخته می شوند. سنگ کوتا از کوتا در راجستان، سنگ دلپور از دلپور، سنگ جیسالمر از جیسالمر و غیره در دسترس است.

سنگ هایی مانند جسالمر، گرانیت و مرمر با بافت و رنگ های مختلف در دسترس هستند. میزان آنها به خواص و بافت آنها بستگی دارد. به طور کلی الگوی و متریال کفپوش به بودجه ساختمان بستگی دارد. اگرچه این بدان معنا نیست که اگر بودجه برای کفپوش زیاد باشد، باعث کفپوش خوب می شود. برای اینکه کفپوش از نظر زیبایی شناسی جذاب و کاربردی باشد، انتخاب مناسب مواد و نصب مناسب کفپوش نقش مهمی ایفا می کند.

کف چوبی

به غیر از سنگ و کاشی، الگوی دیگر کفپوش، کف چوبی است. کف چوبی از نظر زیبایی شناسی خوب به نظر می رسد. «پرگو» نام شرکتی است که از سال‌ها قبل وارد کار کف‌پوش‌های چوبی شده و کار بسیار خوبی انجام داده است. کفپوش چوبی کاملاً انعطاف پذیر است. حتی اگر هر یک از قطعات چوبی شکسته یا آسیب ببیند، تعویض آن آسان است.

این کفپوش به سبک سنتی هندی است. این یک کفپوش ساده است که از سیمان ساخته شده است. در سایت انجام می شود. خمیر سیمان مانند گچ کاری دیوار بر روی زمین اعمال می شود. سپس الگو یا شبکه های مورد نیاز با طناب روی آن نقش می بندد. این ارزان ترین نوع کفپوش است.

کفپوش شیشه ای

جدای از اینها، فناوری به گونه ای شده است که وحشی ترین چیزی که 10 سال پیش نمی شد به آن فکر کرد، اکنون با کمک فناوری امکان پذیر است. یکی از نمونه های آن کفپوش شیشه ای است .

جدا از کفپوش از شیشه می توان در راه پله نیز استفاده کرد.

کفپوش کاذب

کفپوش کاذب به کفی گفته می شود که برای ساختمان هایی با نیاز به سرویس بالا و بیشتر دفاتر که کابل های زیادی را حمل می کنند و گاهاً لوله های تهویه مطبوع و آبرسانی استفاده می شود. هنگامی که یک طبقه به اندازه کافی برای خزیدن یا حتی راه رفتن در زیر آن بالا می رود، اغلب پشتیبانی ساختاری و روشنایی اضافی ارائه می شود.

این نوع کف شامل اسکلت فلزی شبکه‌ای یا زیرساخت پایه‌های با ارتفاع قابل تنظیم (“پایه”) است که از پانل‌های کف جداگانه پشتیبانی می‌کند، که معمولاً اندازه‌های 2×2 فوت یا 60×60 سانتی‌متر دارند. ارتفاع پاها/پایه ها بر اساس حجم کابل و سایر خدمات ارائه شده در زیر آن تعیین می شود، اما معمولاً برای فاصله حداقل شش اینچ یا 15 سانتی متر تنظیم می شود.
پانل ها معمولاً از تخته خرده چوب با روکش فولادی یا پانل فولادی با هسته داخلی سیمانی ساخته می شوند. انواع کفپوش ها متناسب با کاربرد مانند فرش، لمینت های فشار قوی، سنگ مرمر، سنگ و پوشش های ضد الکتریسیته ساکن برای استفاده در اتاق های کامپیوتر و آزمایشگاه ها وجود دارد.

بسیاری از اتاق‌های کامپیوتر و تجهیزات مدرن از سیستم خنک‌کننده زیرزمینی استفاده می‌کنند تا از خنک شدن یکنواخت اتاق با حداقل اتلاف انرژی اطمینان حاصل کنند. هوای خنک شده به زیر زمین پمپ می شود و از طریق کاشی های پخش کننده با فاصله منظم یا از طریق کانال هایی که به تجهیزات خاص هدایت می شوند به سمت بالا به اتاق پراکنده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید