ال کارنیتین یک ماده شیمیایی است که در مغز، کبد و کلیه انسان ساخته می شود و به بدن کمک می کند تا چربی را به انرژی تبدیل کند.

 

ال کارنیتین برای عملکرد قلب و مغز، حرکت عضلات و بسیاری از فرآیندهای دیگر بدن مهم است. بدن می تواند ال-کارنیتین را به مواد شیمیایی دیگری به نام استیل-ال-کارنیتین و پروپیونیل-ال-کارنیتین تبدیل کند. اما مشخص نیست که آیا مزایای این کارنیتین های دیگر یکسان است یا خیر.

 

مکمل ال کارنیتین برای افزایش سطح ال کارنیتین در افرادی که سطح طبیعی ال کارنیتین آنها بسیار پایین است استفاده می شود. برخی افراد همچنین از ال کارنیتین برای بیماری های قلب و عروق خونی، بیماری های جدی کلیوی و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می کنند، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

 

ال کارنیتین به چه دلیل مصرف می شود؟

افراد مبتلا به مشکلات ژنتیکی و برخی بیماری ها – و همچنین نوزادان نارس – ممکن است سطوح پایینی از ال کارنیتین داشته باشند. در چنین مواردی مصرف مکمل های ال کارنیتین مانند ویال خوراکی ال کارنیتین 2000  ممکن است به آنها کمک کند.

ال کارنیتین یک مکمل محبوب برای ورزشکاران است. با این حال، مطالعات نشان نداده اند که به بهبود عملکرد ورزشی، سازگاری عضلات یا استقامت کمک می کند.

اگر از ال کارنیتن برای کاهش وزن استفاده می کنید، می توانید از مکمل های گیاهی موجود در داروخانه آنلاین مانند قرص اسلیم کوئیک گل دارو 30 عددی در کنار آن استفاده کنید.

ال-کارنیتین ممکن است به بیماران خاصی کمک کند تا از حملات قلبی جان سالم به در ببرند، اختلالات ریتم قلب کمتری داشته باشند و درد قفسه سینه کمتری داشته باشند. زمانی که کارنیتین به درمان دارویی منظم اضافه شود، ممکن است سلامت افراد مبتلا به بیماری شریان محیطی را بهبود بخشد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

تصور می شود که بیماران مبتلا به سرطان ممکن است دچار کمبود کارنیتین شوند، بنابراین مصرف مکمل کارنیتین ممکن است برای کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی مفید باشد. با این حال، ما به تحقیقات بیشتری نیاز داریم تا مطمئن شویم.

محققان هنوز در حال مطالعه هستند تا دریابند آیا کارنیتین می تواند مشکلات حافظه و تفکر را در افراد مسن بهبود بخشد یا خیر.

هیچ دوز استانداردی از ال کارنیتین وجود ندارد. در صورت نیاز به مصرف مکمل ال کارنیتین از پزشک خود برای تعیین دوز مصرفی کمک بخواهید.

 

آیا می توان کارنیتین را به طور طبیعی از غذاها دریافت کرد؟

کارنیتین در بسیاری از محصولات حیوانی وجود دارد. گوشت قرمز بالاترین میزان کارنیتین را دارد. تخمین زده شده استیک گوشت گاو 4 اونسی بین 56 تا 162 میلی گرم کارنیتین دارد. کارنیتین همچنین در مقادیر کمتری در مرغ، شیر و محصولات لبنی، ماهی، لوبیا و آووکادو یافت می شود. وگان ها معمولاً کارنیتین کمتری را از غذاها دریافت می کنند، اما بدن آنها معمولاً به اندازه کافی کارنیتین تولید می کند.

 

مصرف مکمل ال کارنیتین چه خطراتی دارد؟

در مورد مکمل هایی که مصرف می کنید، حتی اگر طبیعی باشند، به پزشک خود اطلاع دهید. به این ترتیب، پزشک شما می تواند هرگونه عوارض جانبی یا تداخلات احتمالی با داروها را بررسی کند.

اثرات جانبی. مکمل های ال کارنیتین گاهی اوقات می توانند باعث تهوع، اسهال، گرفتگی عضلات یا استفراغ شوند. دوزهای بالا می تواند بوی «ماهی» را در شما ایجاد کند.

خطرات. اگر به بیماری آلزایمر، اختلال تشنج یا بیماری کلیوی مبتلا هستید، قبل از استفاده از مکمل های ال کارنیتین با پزشک مشورت کنید. با توجه به فقدان شواهد در مورد ایمنی آن، پزشکان ال کارنیتین را برای زنان باردار توصیه نمی کنند.

تداخلات. اگر به طور منظم هر دارویی مصرف می کنید، قبل از شروع استفاده از مکمل های ال کارنیتین باید با پزشک خود صحبت کنید زیرا این مکمل ها می توانند با بسیاری از داروها مانند آنتی بیوتیک ها برای عفونت تداخل داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید