ارتباط با سفر بدون تماس یکی دیگر از روندهایی است بلیط هواپیما  که به سرعت در فرودگاه ها در حال افزایش است – صف مجازی. صف مجازی مسافران را قادر می‌سازد تا به جای پیوستن به یک خط فیزیکی، در نقاط تماس فرودگاه جایگاهی را رزرو کنند. این فناوری می تواند به حذف صف های طولانی کمک کند، بنابراین فاصله گذاری اجتماعی و تجربه مشتری را بهبود می بخشد. فرودگاه بین المللی سیاتل-تاکوما (SEA)یکی از اولین فرودگاه های ایالات متحده بود که سیستم صف مجازی را به عنوان راه حلی برای خطوط پرجمعیت غربالگری آزمایش کرد. SEA Spot Saver نامیده می شود، سیستم مبتنی بر رزرو دیجیتال رایگان برای اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده (TSA) با هدف کاهش زمان انتظار و ازدحام برای حفظ فاصله فیزیکی بهتر. اولین آزمایشی SEA Spot Saver برای مسافران خطوط هوایی آلاسکا در ایستگاه بازرسی TSA 5 با Pangiam طراحی شد و توسط Whyline و Copenhagen Optimization طراحی شد. آزمایش دوم، طراحی شده توسط VHT، برای خطوط هوایی دلتا و سایر مسافران در TSA Checkpoint 2 در دسترس بود. پس از آزمایش، VHT گزارش داد که سیستم به طور چشمگیری فراتر از انتظارات بوده و زمان کلی انتظار به 10 دقیقه کاهش یافته است. در FTE Global 2021 ماه گذشته، دیو ویلسون، مدیر نوآوری فرودگاه، بندر سیاتل،

اخیراً، فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس (LAX) نیز آزمایش‌های صف مجازی را با مشارکت TSA برای مشتریانی که با خطوط هوایی یونایتد سفر می‌کنند، راه‌اندازی کرده است. برخی از خطوط هوایی مانند دلتا نیز از این ابزار برای اطلاع مسافران هنگام سوار شدن به هواپیما استفاده کرده اند.
دوقلوهای دیجیتال

مک‌کینزی Digital Twin (DT) را به عنوان «نمونه دیجیتالی دارایی یا فرآیندی بلیط هواپیما تهران اهواز  در دنیای فیزیکی توصیف می‌کند که داده‌ها را از هر دو دنیای دیجیتال و مادی ادغام می‌کند و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا شبیه‌سازی‌های مجازی را قبل از تعهد به اقدامات دنیای فیزیکی اجرا کنند». بر اساس این توضیحات، می توانید ببینید که چگونه دوقلو دیجیتال می تواند یک فناوری جذاب برای عملیات پیچیده فرودگاه باشد. تعدادی از فرودگاه ها از جمله فرودگاه بین المللی هنگ کنگ و فرودگاه بین المللی ونکوور (YVR) قبلاً اجرای ابزارهای DT را آغاز کرده اند. HKIA Digital Twin داده‌های بلادرنگی را جمع‌آوری می‌کند که از دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) مستقر در سراسر فرودگاه تغذیه می‌شوند و آن‌ها را به قالب‌های خوانا تبدیل می‌کند. با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی، همچنین می تواند هشدارهایی را به جامعه فرودگاهی ارائه دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید