مقالات دیجیتال مارکتینگ | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

آموزش افزایش لایک اینستاگرامآموزش افزایش لایک اینستاگرام

تعداد لایک نقش پررنگی در تصمیم‌گیری مشتری‌ها دارد؛ چون آن‌ها به نظرات و استقبال سایر مخاطبان نسبت به آن محصول یا پست، توجه می‌کنند و تحت تاثیر قرار می‌گیرند. تعداد لایک برای آن‌ها حکم سندی را دارد که نشان می‌دهد محصول، خدمت یا برند موردنظر قابل اعتماد است. اگر خواندن مقالهٔ آموزش افزایش لایک اینستاگرام ما را شروع کرده‌اید، به احتمال زیاد کم‌بودن لایک‌ها شما را به دردسر انداخته است.

اما چگونه می‌توانیم لایک‌های بیشتری بگیریم؟ به ما اعتماد کنید و همین اول کار، دور خریدن لایک را یک خط قرمز پررنگ بکشید؛ زیرا علاقه و عشق مشتری خریدنی نیست! تولید مداوم محتوای منحصر‌به‌فرد و توجه به آنچه که مخاطب می‌خواهد، کلید موفقیت شما در اینستاگرام است.

اگر برای بالا بردن لایک در اینستاگرام آماده‌اید، با ما همراه شوید تا ۲۰ تکنیک اثربخش را با یکدیگر بررسی کنیم. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در اینستاگرام را دارید، می‌توانید از شرایط و قیمت‌های یکتانت اطلاعات کسب کنید)

چگونه لایک اینستاگرام را افزایش دهیم؟

مهم‌ترین کاری که هنگام خرید وسیله‌ای انجام می‌دهید، چیست؟ آیا به‌غیر از این است که سعی می‌کنید نظر اطرافیان خود را جویا شوید و بر اساس آن، بهترین گزینه را انتخاب کنید؟ حالا که بیشتر خریدها آنلاین شده، نظرات مشتریان قبلی را هم در صفحهٔ محصول و شبکه‌های اجتماعی مطالعه می‌کنید. درست است؟

در چنین شرایطی، میزان تعامل دنبال‌کنندگان کسب‌وکار اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند؛ چون نشان می‌دهد که آدم‌ها چه حسی به آن کسب‌وکار دارند. بی‌شک، مشتریان بالقوه ابتدا به تعامل شما با دنبال‌کنندگان مانند تعداد لایک و کامنت نگاه می‌کنند و سپس تصمیم می‌گیرند که روی شما حساب کنند یا خیر.

ممکن است بپرسید زمانی که می‌توانیم تعداد لایک پست‌ها را در اینستاگرام مخفی کنیم، چرا باید نگران آن باشیم؟ بله، درست است که شما می‌توانید آن را از دید مردم پنهان کنید؛ ولی این بدان معنا نیست که دیگر اهمیت ندارد؛ چون الگوریتم این پلتفرم مانند همیشه به کار خود ادامه می‌دهد و تعداد لایک در کنار سایر پارامترها نقش مهمی در دیده‌شدن پست‌ها ایفا می‌کند.

دو راه برای بالا بردن لایک اینستاگرام وجود دارد:

  • روش‌های ارگانیک و رایگان
  • خریدن لایک

خریدن لایک چیزی به‌غیر از دردسر برای شما ندارد (در انتهای مقاله، به شما می‌گوییم چرا این روش اشتباه است.)؛ بنابراین ما در مقالهٔ امروز، قرار است روش‌هایی را بررسی کنیم که به عشق و علاقهٔ واقعی مشتری منجر شود تا بتوانید لایک‎‌های واقعی (نه پولی!) به‌دست آورید.

این شما و این هم، ۱۵ ترفند افزایش لایک اینستاگرام:

تکنیک‌های افزایش لایک واقعی اینستاگرام

کم‌بودن تعداد لایک‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام هر کسی را ناراحت می‌کند؛ شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. آیا می‌خواهید طعم لایک واقعی را بچشید؟ ۲۰ تکنیک زیر را به کار ببرید:

۱. دست از کار نکشید؛ مدام محتوا تولید کنید

هر کسب‌وکاری برای جذب فالوور و افزایش نرخ تعامل باید در اینستاگرام فعال باشد؛ اما شاید بپرسید چقدر فعال؟ پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد و به میزان رقابت در حوزهٔ فعالیت شما بستگی دارد؛ ولی شما باید در طول یک روز، حداقل یک پست منتشر کنید.

تولید مداوم محتوا باعث می‌شود که فرصت بیشتری برای جذب مخاطب جدید داشته باشید. زمان انتشار پست‌ هم در دیده شدن در فید دنبال‌کنندگان و به‌تبع آن، راهیابی به اکسپلور تاثیر دارد. هیچ‌کس نمی‌تواند مانند اینسایت اینستاگرام شما را در این زمینه راهنمایی کند. ما می‌توانیم طبق تجربه و شواهد به شما پیشنهاد کنیم پست‌ها را ۹ صبح یا ۲ تا ۵ بعدازظهر منتشر کنید؛ ولی بهتر است آمار و ارقام اینسایت خودتان را بررسی کنید تا متوجه شوید مخاطبان شما در چه ساعتی از روز بیشتر فعالیت می‌کنند.

تعداد پست در روز و زمان انتشار آن به نوع کسب‌وکارتان، نیاز مخاطبتان و آمار اکانت بستگی دارد. ممکن است حتی با اکانتی مانند «Fashionnova» مواجه شوید که هر نیم ساعت یک بار، پستی را راهی اینستاگرام می‌کند؛ ۴۸ پست در روز! شاید بگویید این تعداد پست دیگر زیاده‌روی است؛ ولی آن‌ها با تجزیه‌وتحلیل اکانت و مخاطبان خود، به این نتیجه رسیده‌اند که باید به این شکل عمل کنند.

می‌خواهید بدانید که دنبال‌کنندگان شما در چه زمان‌هایی بیشتر فعالند؟ پروفایل خودتان را باز کنید و روی گزینهٔ «insights» کلیک کنید. پس از آن، گزینهٔ «Total followers» را انتخاب کنید و در بخش «Most Active Times»، ببینید مخاطبان شما در هفتهٔ گذشته، در چه ساعت‌هایی بیشتر فعال بوده‌اند.

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

۲. نسبت میان محتوای تعاملی و محتوای فروش‌محور را رعایت کنید

کسب‌وکارهای زیادی در اینستاگرام سرنا را از سر گشادش می‌زنند؛ آن‌ها فراموش می‌کنند که این پلتفرم قبل از اینکه زمینی برای تبلیغات باشد، مکانی برای تولید محتوای سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد است. آقای کاظم‌زاده در وبینار «استراتژی سوشال مدیا» هم به این موضوع اشاره کرده است که ما باید در شبکه‌های اجتماعی به قاعدهٔ ۸۰ به ۲۰ پایبند باشیم. در واقع، ۸۰ درصد محتواهای ما باید تعاملی و ۲۰ درصد آن‌ها تبلیغاتی باشد.

از مهم‌ترین محتواهای تعاملی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پست آموزشی: ارائهٔ دستورالعمل‌های سریع و ساده
  • پست‌ مناسبتی: محتوای مرتبط با روزهای خاص سال مانند شب یلدا و روز مادر
  • پشت صحنه: نشان‌دادن آنچه که پشت کسب‌وکار پنهان است.
  • انگیزشی: محتوای الهام‌بخش
  • سوالات متداول: پاسخ‌دادن به پرتکرارترین سوال‌های مخاطبان
  • محتوای تولید شده توسط کاربر: از کامنت کاربر گرفته تا پست و استوری از محصول که نشان‌دادن آن رضایت مشتریان فعلی را نشان می‌دهد.

برای افزایش لایک اینستاگرام، شما باید به خواسته و نیاز مخاطب توجه کنید. محتواهای تعاملی به شما اجازه می‌دهند با مخاطب خود ارتباط بهتری برقرار کنید و به‌دنبال آن، لایک بیشتری بگیرید. هرقدر رابطهٔ بهتری بین شما و مخاطب شکل بگیرد، گرفتن لایک بیشتر راحت‌تر می‌شود؛ بنابراین تنها تصویر و ویدیوی محصول یا خدمت خود را در اینستاگرام منتشر نکنید. به عبارتی، محتوایی ارائه کنید که با علایق مخاطب هم‌سو باشد یا به آن‌ها کمک کند مشکل خود را حل کنند.

به ۹ پست از دیجی‌کالا در اینستاگرام دقت کنید؛ عید فطر و روز معلم را تبریک گفته‌اند، کمپین دیجی‌استایل را تبلیغ کرده‌اند، کمپین تبلیغاتی «یک ماه کامل» را پروموت کرده‌اند، ۲ محصول را هم بررسی کرده‌اند و در کنار این پست‌ها، به مخاطب آموزش داده‌اند که چگونه کالای غیراصل را بشناسد. مخاطب با دیدن این پست‌ها حس خوبی پیدا می‌کند؛ زیرا متوجه می‌شود دیجی‌کالا به او به چشم یک کیف پول نگاه نمی‌کند.

کمپین تبلیغاتی دیجی کالا

کمپین تبلیغاتی دیجی کالا

۳. کپشن جذاب و گیرا بنویسید

اینکه از ۲۲۰۰ کاراکتر کپشن استفاده کنید یا به چند جمله بسنده کنید، به موضوع پست و لحن برند بستگی دارد؛ ولی هیچ پستی حتی ویدیوها را بدون کپشن منتشر نکنید.

کپشن بهترین مکانی است که مخاطب را به سمت انجام عملی مشخص هدایت کنید؛ پستتان را لایک کنند، دوستان و اطرافیان را منشن کنند، نظرشان را بنویسند یا روی لینک در بیوی شما کلیک کنند.

تنبلی نکنید و کپشنی مرتبط با پست بنویسید؛ زیرا این بهترین فرصت برای برقراری ارتباط با مخاطب است. طول کپشن اهمیت ندارد؛ کپشن باید توجه مخاطب را جلب کند، راحت خوانده شود و مخاطب آن را تا انتها دنبال کند. فراموش نکنید از هشتگ‌های مرتبط در کپشن استفاده کنید. (کمی جلوتر، دربارهٔ نحوه افزایش لایک در اینستاگرام با هشتگ صحبت می‌کنیم.)

به این پست از آکادمی نووا دقت کنید. آن‌ها در این پست، ترجیح داده‌اند که کپشنی بسیار کوتاه بنویسند و مخاطب را به گذاشتن کامنت ترغیب کنند؛ همچنین با استفاده از ایموجی هم صمیمت میان خود و دنبال‌کنندگان را به رخ کشیده است.

افزایش لایک اینستاگرام با کپشن جذاب

افزایش لایک اینستاگرام با کپشن جذاب

اما آن‌ها در یکی دیگر از پست‌ها، از کپشن بلندتری استفاده کرده‌اند؛ زیرا موضوع این پست چنین کپشنی را می‌طلبد. آن‌ها در انتهای این کپشن هم مخاطب را به تعامل بیشتر تشویق کرده‌اند. شاید به گوش شما هم خورده باشد که «مشتری از کپشن طولانی بیزار است!»؛ ولی تعداد لایک‌های این پست از نووا این فرضیه را رد می‌کند.

افزایش لایک اینستاگرام با کپشن طولانی

افزایش لایک اینستاگرام با کپشن طولانی

مقایسهٔ این دو پست به ما نشان می‌دهد که نمی‌توان نسخه‌ای یکسان را برای تمام پست‌ها پیچید! به عبارتی، شما باید عوامل مختلفی از جمله ویژگی‌ها و نیاز مخاطبِ هدف، لحن برند و موضوع هر پست را در نظر بگیرید. با همین دید، بیایید ادامهٔ مقالهٔ آموزش افزایش لایک اینستاگرام را بخوانیم.

۴. به ظاهر اکانت خود توجه کنید

اینستاگرام پلتفرمی با ماهیت بصری است؛ بنابراین شما نمی‌توانید ظاهر اکانت خود را نادیده بگیرید. آیا نمی‌خواهید زمانی که فردی محتوای شما را می‌بیند، از روی ظاهر آن متوجه شود که این پست به شما تعلق دارد؟ ظاهر اکانت شما باید نه‌تنها با هویت بصری برندتان هم‌خوانی داشته باشد، بلکه جذاب و چشم‌نواز باشد.

مخاطب شما صدها پست مختلف را در طول روز مشاهده می‌کند؛ با پیروی از یک سبک خاص و ثابت، محتوای شما در میان تمام پست‌ها قابل‌شناسایی است. برای مثال، با دیدن رنگ سبز و کاراکترهای آدامسی، اسنپ اولین کلمه‌ای است که به ذهن ما خطور می‌کند.

پیج اینستاگرام اسنپ

پیج اینستاگرام اسنپ

می‌خواهید بدانید از تصاویر پرزرق‌وبررق استفاده کنید یا به طراحی‌های مینیمال دل ببندید؟ پاسخ این سوال را ویژگی‌های جمعیت‌شناختی و روان‌شناختی مخاطبِ هدف شما مشخص می‌کند. از طرفی، شما می‌توانید همه چیز را امتحان کنید تا ببینید چه سبکی بهترین نتیجه را به دنبال دارد.

۵. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

پست شما برای اینکه لایک شود، باید ابتدا دیده شود؛ بنابراین با قرار دادن هشتگی مرتبط با پست، آن را در معرض دید مخاطبان بیشتری بگذارید. شاید بپرسید چگونه؟ هر کاربر اینستاگرام می‌تواند هشتگ‌های موردِ علاقهٔ خود را در این پلتفرم دنبال کند. زمانی که آن هشتگ در کپشن شما قرار می‌گیرد، پست وارد صفحهٔ هشتگ می‌شود و کسانی آن را می‌بینند که شما را پیش از این فالو نکرده‌اند.

هشتگ اینستاگرام

هشتگ اینستاگرام

برای کسب بهترین نتیجه، بهتر است دربارهٔ هر هشتگ تحقیق کنید. ببینید چه نوع محتوایی در صفحهٔ آن می‌بینید و تعداد لایک‌های هر پست را نگاه کنید. اگر محتوای شما با آن هشتگ مطابقت دارد، به آن به چشم برگ برندهٔ خود در میدان رقابت نگاه کنید.

انبوهی هشتگ جورواجور را زیر پست خود قرار ندهید! نه‌تنها اینستاگرام از دیدن چنین رفتاری خوشحال نمی‌شود، بلکه هیچ فایده‌ای هم برای شما ندارد. برای مثال، نشان‌دادن پیراهن زنانه در هشتگ #شلوار_مردانه چه سودی برای شما دارد؟ آیا کاربری که این هشتگ را دنبال می‌کند، به پیراهن زنانه نیاز دارد؟ احتمال اینکه پست شما را لایک کند، صفر است.

۶. به محتوای تولید شده توسط کاربر توجه کنید

پست‌های دوستان خود دربارهٔ محصول یا کسب‌وکار خاصی را به یاد دارید؟ به‌طور معمول، مردم سعی می‌کنند ویژگی‌های خوب یک محصول را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارند. زمانی که دیگران می‌بینند این محصول چه کمکی به دوست آن‌ها کرده است، وسوسه می‌شوند که آن را امتحان کنند.

چه چیزی زیباتر از این اتفاق ممکن است برای یک برند رقم بخورد؟ به این محتوا، محتوای تولید شده توسط کاربر گفته می‌شود.

توجه به محتوای تولید شده توسط کاربر -از کامنت گرفته تا استوری‌هایی که شما را منشن می‌کنند- باعث می‌شود که مشتریان خود را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید که در هر زمان و مکانی، از خوبی‌های شما و برندتان بگویند. شما می‌توانید محتواهای آن‌ها را در قالب یک محتوای ویدیویی یا پست منتشر کنید.

محتوای تولید شده توسط کاربر برای شما اعتبار و ارتباط بهتر با مشتریان را به دنبال دارد. همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، اغلب افراد به نظر یکی مثل خودشان اعتماد می‌کنند؛ این محتوا یک فرصت عالی برای این است که نشان دهید می‌توانید مشکل آن‌ها را هم به‌خوبی حل کنید.

شواهد حاکی از آن است که محتوای UGC به تعامل بیشتر دنبال‌کنندگان منجر می‌شود. از این رو، می‌توانید روی آن برای افزایش لایک اینستاگرام حساب کنید. اگر می‌خواهید با یک تیر چند نشان را هدف بگیرید، همین حالا محتواهای تولید شده توسط مشتریان خود را جمع‌آوری کنید و در قالب یک پست منتشر کنید!

از «کرفس» یاد بگیرید! ببینید چگونه به مشتریان بالقوه نشان داده است که می‌تواند چه نقشی در زندگی آن‌ها ایفا کند.

محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر

۷. محتوای ویدیویی منتشر کنید

به احتمال زیاد شنیده‌اید که می‌گویند:

«ارزش یک تصویر بیش از هزار کلمه است.»

اجازه دهید به شما بگوییم که امروزه، ارزش یک ویدیو بیش از ۱/۸ میلیون کلمه است! شاید دوستداران حافظ و سعدی با این چنین آماری به‌شدت مخالف باشند؛ ولی کسی نمی‌تواند محبوبیت ویدیوها را در دنیای امروز منکر شود. اینستاگرام هم به این محبوبیت پی برده است و به کاربران این امکان را می‌دهد که محتوای ویدیویی را در قالب‌های مختلف مانند ریلز ارائه کنند.

دست شما در این پلتفرم باز است؛ می‌توانید ویدیویی دربارهٔ ویژگی‌های محصول منتشر کنید یا یک لایو برگزار کنید و در آن، به سوال‌های پرتکرار مشتریان خود پاسخ دهید. پس از اینکه لایو تمام شد، ویدیوی آن را در اکانت خود منتشر کنید و منتظر لایک و کامنت مخاطب بمانید.

به ریلز اینستاگرام هم بیش از پیش اهمیت دهید؛ زیرا اینستاگرام برای رقابت با تیک‌تاک روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. از این رو، می‌توان نتیجه گرفت که ریلزها شانس بیشتری برای دیده‌شدن و به‌تبع آن، لایک‌شدن دارند. ریلزهای ما را در اینستاگرام می‌بینید؟ یکی از آن‌ها را در اینجا، برای شما آورده‌ایم:

تا اینجای مقاله آموزش اینستاگرام، به احتمال زیاد متوجه شدید که تعداد لایک پست‌ها به رابطهٔ شما با مخاطبان گره خوده است. هرقدر این رابطه گرم‌تر و بهتر باشد، لایک بیشتری نصیبتان می‌شود. بیایید سیزده روش دیگر را هم بررسی کنیم.

۸. در ویدیوها، از زیرنویس استفاده کنید

اینستاگرام ویدیوها را در حالت پیش‌فرض، بی‌صدا پخش می‌کند؛ بنابراین اضافه‌کردن زیرنویس باعث می‌شود تا شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطبان داشته باشید. نتایج تحقیقات فیسبوک حاکی از آن است که زیرنویس‌ها میانگین زمان تماشای ویدیو را تا ۱۲ درصد افزایش می‌دهند؛ بنابراین چه لزومی دارد که به این فرصت بی‌محلی کنیم؟

از طرفی، ممکن است بخواهید ویدیوهای خارجی را در اینستاگرام منتشر کنید. برای اینکه مخاطب را به دیدن آن ترغیب کنید، آن را با زیرنویس فارسی منتشر کنید. این زیرنویس نه‌تنها به دیده‌شدن ویدیو منجر می‌شود، بلکه احتمال تعامل مخاطب اعم از لایک و کامنت را به‌شدت افزایش می‌دهد.

توجه به ناتوانی‌ها و مشکلات مخاطبان راهی عالی برای ایجاد رابطهٔ نزدیک‌تر با آن‌ها است. برای مثال، ممکن است فردی که ویدیوی شما را می‌بیند، در جایی باشد که نتواند آن را با صدا گوش دهد. برای نمونه بیایید این ویدیو از یکتانت را با هم ببینیم:

۹. موقعیت مکانی را تگ کنید

آیا فکر می‌کنید زمانی باید موقعیت مکانی را تگ کنید که کسب‌وکاری در دنیای واقعی دارد؟ اجازه دهید بگوییم که اشتباه می‌کنید! بله، درست است که کسب‌وکارهایی مانند رستوران‌ها یا کافه‌ها می‌توانند برای جذب مشتریان بیشتر موقعیت مکانی خود را در پست تگ کنند؛ ولی این بدان معنا نیست که نباید از این فرصت برای بالا بردن اینستاگرام استفاده کرد.

برای مثال، فرض کنید که شما پستی دربارهٔ یکی از دیدنی‌های مازنداران منتشر می‌کنید. چه لزومی دارد که این شانس را از خودتان بگیرید که توسط افراد بیشتری دیده نشوید؟ در واقع، تگ‌کردن لوکیشن به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر دیده شوید، مشتری بیشتری جذب کنید و تعداد لایک‌های آن پست را افزایش دهید.

نکتهٔ مهم: از تگ‌کردن بی‌مورد موقعیت‌های مکانی خودداری کنید. شما می‌خواهید پست شما توسط کسی دیده شود که می‌خواهد دربارهٔ آن محل و کسب‌وکارهای فعال در آنجا، اطلاعاتی بیشتری کسب کند. از آن گذشته، تگ‌کردن اکسپلور هم باعث نمی‌شود که به اکسپلور بروید!

در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که «یوتوپین» به‌جای استفاده از هشتگ‌هایی مانند #کاشان و #دیدنی‌های_کاشان، ترجیح داده است که موقعیت مکانی کاشان را در پست خود تگ کند. از این رو، این شانس را دارد که توسط علاقه‌مندان سفر به کاشان دیده و لایک شود.

تگ لوکیشن در اینستاگرام

تگ لوکیشن در اینستاگرام

۱۰. پست خود را راهی اکسپلور کنید

پشت نماد ذره‌بین کوچک اینستاگرام، دنیایی از محتوای گوناگون و جذاب نهفته است. این صفحه از اینستاگرام بر اساس علایق و رفتار کاربران شخصی‌سازی می‌شود. اگر پست شما به اکسپلور راه پیدا کند، چشم‌های زیادی به آن جلب خواهید کرد.

اکسپلور اینستاگرام

اکسپلور اینستاگرام

اما شما باید ابتدا باب دل الگوریتم اینستاگرام رفتار کنید. پیشنهاد می‌کنیم که به ویژگی‌های جدید اینستاگرام توجه کنید؛ زیرا این پلتفرم سعی می‌کند آن‌ها را بیشتر نشان دهد تا توجه کاربران را به قابلیت‌های جدید خود جلب کند. آیا توجه کرده‌اید که هر جا از این پلتفرم پا می‌گذارید، ریلزها قبل از شما آنجا هستند؟

ما در مقالهٔ « اکسپلور اینستاگرام چیست؛ چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟»، راه‌ و روش ورود به اکسپلور را به شما نشان داده‌ایم. شما با پیروی از تکنیک‌هایی که در این مقاله گفته شده است، می‌توانید پست خود را راهی اکسپلور کنید و به‌تبع آن، لایک‌های خود را افزایش دهید.

۱۱. مسابقه «لایک کن تا برنده شی!» برگزار کنید

بعید است که تا امروز، با پستی برخورد نکرده باشید که به شما گفته باشد:

«این پست را لایک کن تا برنده شی!»

برگزاری مسابقه به کمی برنامه‌ریزی نیاز دارد؛ ولی ارزش دارد. شما با برگزاری یک مسابقهٔ ساده که تنها شرط آن لایک‌کردن پست و منشن‌کردن یکی از اطرافیان است، می‌توانید نرخ تعامل خود را در یک دورهٔ زمانی مشخص به حداکثر برسانید.

مطمئن شوید جایزهٔ مسابقه به اندازهٔ کافی اغواکننده باشد؛ ولی به حدی بزرگ باشد که فالوور واقعی را جذب کنید نه فرصت‌طلبانی که برای بردن جایزه‌های بزرگ مانند آیفون یا پول نقد زیاد کمین کرده‌اند. شما می‌توانید چند شرط دیگر هم به مسابقه اضافه‌کنید؛ ولی سعی کنید شرکت در مسابقه ساده باشد و وقت‌گیر نباشد.

به مسابقهٔ «ندا استوری» در تصویر زیر دقت کنید. از مخاطب خواسته شده است که هر ۵ پست را لایک کند و تجربهٔ خود را هم به اشتراک بذارد؛ هم لایک و هم کامنت بیشتر!

مسابقه اینستاگرامی ندا استوری

مسابقه اینستاگرامی ندا استوری

چرا قرعه‌کشی به این شکل نوشته شده است؟ به نکتهٔ خوبی توجه کردید؛ اینستاگرام مدتی است که نسبت به مسابقه‌ها حساس شده است و آن‌ها را حذف می‌کند. به همین خاطر، بهتر است کلمه‌هایی مانند مسابقه یا قرعه‌کشی را به‌ شکل دیگری در کپشن بنویسید.

۱۲. ریلز اینستاگرام را فعال کنید

تا اینجای مقالهٔ آموزش افزایش لایک اینستاگرام، چند بار به اهمیت استفاده از ریلز اشاره کرده‌ایم. ریلز یکی از قابلیت‌های جدید این پلتفرم جذاب است که عمر چندانی ندارد. ریلز به شما این امکان را می‌دهد که با یک کلیپ کوتاه اما سرگرم‌کننده با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید.

در ریلز برخلاف استوری، ابزارهای زیادی در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید خلاقیت خود را به رخ کاربران و سایر رقبا بکشید؛ از افکت‌های متنوع گرفته تا آهنگ‌های جذاب! ریلزهای منتشرشده در اینستاگرام را بررسی کنید و از آن‌ها الگو بگیرید.

جلوی خلاقیت خودتان را نگیرید و از ریلز برای برقراری ارتباطی صمیمی‌‌تر از قبل بهره ببرید. برای مثال، شما می‌توانید از آن برای نشان‌دادن پشت‌صحنهٔ کسب‌وکار به شیوه‌ای سرگرم‌کننده استفاده کنید. ببینید «جریان» چگونه از این قابلیت اینستاگرام برای تولید محتوای آموزشی بهره برده است:

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که این ریلز جریان از اغلب پست‌های جریان بیشتر لایک شده است. فراموش نکنید که کاربر اینستاگرام بیش از هر چیزی به‌دنبالِ محتوای سرگرم‌کننده است؛ بنابراین بهتر است حتی محتوای آموزشی را هم به‌شکل سرگرم‌کننده‌ای ارائه‌ دهید.

۱۳. نظر مردم را بپرسید

کپشن خودتان را نوشتید؟ حالا یک سوال هم از مخاطبان خود بپرسید. پرسیدن سوال یکی از راه‌های افزایش کامنت اینستاگرام است؛ با کمک آن، توجه مخاطب جلب می‌شود و احتمال اینکه پست را لایک کند، بیشتر می‌شود. پرسیدن که دردسر ندارد!

این پست از «نجوا» را ببینید:

پرسیدن نظر کاربران در اینستاگرام

پرسیدن نظر کاربران در اینستاگرام

آیا این پست چیزی بیشتر از یک نقل‌قول است؟ خیر؛ ولی نجوا با پرسیدن یک سوال ساده، مخاطب را نگه داشته است و اجازه نداده که به سراغ سایر محتوا برود. همین موضوع باعث شده است که این نقل‌قول از برخی از محتواهای آموزشی نجوا هم بیشتر لایک شود.

۱۴. میم‌ها را جدی بگیرید

میم‌ها را در تقویم محتوایی خود بگنجانید و هر از چند گاهی، مخاطب را غافل‌گیر کنید؛ زیرا شواهد حاکی از آن است که شما می‌توانید با کمک آن‌ها لایک و کامنت بیشتری بگیرید. اغلب مشتریان از میم‌ها استقبال می‌کند و حتی آن‌ها را با سایر دوستان خود هم به اشتراک می‌گذارند.

هر کسب‌وکاری می‌تواند از میم‌ها استفاده کند؛ ولی سعی کنید میم‌هایی منتشر کنید که با ویژگی‌های مخاطبان شما هم‌خوانی داشته باشند. به‌عنوان یک نمونهٔ خوب، بیایید میم تریبون را بررسی کنیم:

افزایش لایک اینستاگرام با میم

افزایش لایک اینستاگرام با میم

در این میم، تریبون قبل هر چیزی به یکی از اشتباه‌های رایج صاحبان کسب‌وکار یعنی خرید بک‌لینک انبوه اشاره کرده است تا نشان دهد بعد از خریدن بک‌لینک انبوه، چه چیزی در انتظار آن‌ها است. پس از آن، راه‌حل خود یعنی «لینک پرومکس» را معرفی کرده است و دربارهٔ مزایای آن توضیح داده است.

از آن گذشته، این میم از تریبون بیش از سایر پست‌های اخیر آن لایک شده است که به‌خوبی نشان می‌دهد شما می‌توانید از این فرصت برای بالا بردن لایک اینستاگرام بهره ببرید.

۱۵. اکانت رقبا را زیر و رو کنید

آیا احساس می‌کنید پست‌های رقبا بیشتر از شما لایک می‌شوند؟ محتوای آن‌ها را ارزیابی کنید تا ببینید از چه روشی استفاده کرده‌اند. فراموش نکنید که مخاطب آن‌ها همان مخاطب شما است؛ بنابراین کافی است ببینید آن‌ها از چه دری وارد شده‌اند.

هیچ چیز نباید از چشمان تیزبین شما پنهان بماند! زمان‌بندی انتشار پست‌ها را بررسی کنید، کپشن‌های آن‌ها را با دقت و حوصله بخوانید، ببینید چگونه مخاطب را به انجام عملی مشخص ترغیب کرده‌اند، از چه سبکی برای طراحی پست‌ها استفاده کرده‌اند و لحن آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید.

همچنین می‌توانید کامنت‌ها را هم بخوانید تا ببینید مشتری شما به چه چیزی نیاز دارد که رقیبتان ارائه نداده است. اگر سوالی دارد، به آن پاسخ دهید یا اگر به‌دنبالِ آموزش خاصی است، آن را تهیه کنید. به عبارتی، نیاز و دغدغهٔ او را زودتر از رقیب رفع کنید.

اگر کسب‌وکار خود را تازه راه انداخته‌اید، می‌توانید در زیر همان کامنت، او را به خواندن محتوای خود دعوت کنید یا به سوال او پاسخ دهید تا نظر او را جلب کنید. همان کاری که صاحب این اکانت زیر پست «مو‌تن‌رو» انجام داده است:

پست موتن رو

پست موتن رو

فکر کنیم به این نتیجه رسیدید که هیچ راهی به‌غیر از فعالیت مستمر و ایجاد رابطه با مشتری ندارید. سعی نکنید با خرید لایک میان‌بر بزنید؛ زیرا نه‌تنها سودی ندارد، بلکه اکانت خود را هم از دست می‌دهید. بیایید دربارهٔ این موضوع کمی بیشتر صحبت کنیم:

چرا خرید لایک اینستاگرام کار درستی نیست؟

خریدن لایک هیچ دردی از شما دوا نمی‌کند و بهتر است به فکر این نباشید که یک‌شبه ره صد ساله را طی کنید. شما به ما بگویید که آیا عشق و علاقه خریدنی است؟ بی‌شک، شما در اینستاگرام فعالیت می‌کنید که بتوانید مشتری بیشتری جذب کنید. چرا به‌جای تولید مستمر محتوای به‌دربخور و ارزشمند، لایک بخرید؟ آیا سودی برای شما دارد؟ خیر! حتی باعث می‌شود که اینستاگرام اکانت شما را از زمین بازی اخراج کند.

کافی است مخاطبان شما سری به لایک‌ها بزنند و با حساب‌های جعلی روبرو شوند. فاجعه از همین لحظه شروع می‌شود؛ زیرا شما با دست خودتان تیشه به ریشهٔ اعتماد مخاطب می‌زنید. با این تفاصیل، نباید لایک اینستاگرام بخرید؛ زیرا اینستاگرام اکانت شما را حذف می‌کند، پولی از این راه به جیب نمی‌زنید و اعتماد مشتری را هم از دست می‌دهید.

از راه درست برای افزایش لایک در اینستاگرام اقدام کنید!

میزان تعامل شما با مشتری تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری مشتریان بالقوه دارد؛ بنابراین شما باید به فکر بالا بردن لایک اینستاگرام، افزایش کامنت و به‌طور کلی، نرخ تعامل اکانت باشید. اگر رابطهٔ خوبی میان شما و مخاطبان هدف شکل بگیرد، شانس بیشتری برای لایک‌شدن خواهید داشت.

در مقالهٔ آموزش افزایش لایک اینستاگرام، ۱۵ روش را با شما در میان گذاشتیم که با کمک آن‌ها، می‌توانید رابطهٔ خوبی با مخاطبان برقرار کنید و به‌تبع آن، تعداد لایک‌ها را به حداکثر برسانید. صبور باشید و از خریدن لایک پرهیز کنید؛ زیرا ضرر آن از سودش بسیار بیشتر است.

شما از چه روش‌هایی برای تشویق و ترغیب مخاطبِ هدف خود بهره می‌برید؟ اگر روش دیگری هم برای افزایش لایک در اینستاگرام می‌شناسید، با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منابع:

NEAL SCHAFFER | Hootsuite | Influencer Marketing Hub

5/5 – (1 امتیاز) رضا سپه‌وندی | 

نه تنها به نوشتن بلکه به خواندن، شنیدن و دیدن هم علاقه دارم؛ معتقدم که انسان باید تشنه یادگیری باشد.

برچسب ها: بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید