مقالات بازاریابی دیجیتال | رضا سپه‌وندی | تاریخ بروزرسانی : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

انواع کمپین های گوگل ادزانواع کمپین های گوگل ادز

بی‌شک، شما هنگام گشت‌وگذار در اینترنت بارها با انواع تبلیغات مواجه شده‌اید. این روزها، اغلب کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تا تبلیغات خود را با استفاده از گوگل ادز به دست مخاطب هدفشان برسانند. به عنوان مثال، ممکن است که تبلیغ اپلیکیشن تناسب اندام را هنگام مطالعه درباره کاهش وزن مشاهده کرده باشید.

با این حال، گوگل ادز زمانی برای کسب‌وکار شما مفید است که بدانید از چه کمپینی برای جذب مخاطب هدف خود استفاده کنید. آیا استفاده از تبلیغات دیسپلی شما را به هدفتان می‌رساند یا باید به سراغ تبلیغات در صفحه نتایج جست‌وجو روید؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید با کمپین‌های متفاوت این پلتفرم آشنا باشید. ما در این مقاله با بررسی کامل انواع کمپین‌های گوگل ادز به شما کمک می‌کنیم تا در مسیر درست گام بردارید. در ادامه با یکتانت همراه شوید.

موضوعاتی که به آن‌ها می‌پردازیم:

  • انواع کمپین‌های گوگل ادز
  • معرفی کمپین شبکه سرچ یا جستجو (Search Network Campaigns)
    • انتخاب بهترین کلمه کلیدی با کیورد پلنر
  • معرفی کمپین تبلیغات دیسپلی یا نمایشی (DISPLAY CAMPAIGN)
  • معرفی کمپین شاپینگ یا فروش گوگل ادز (SHOPPING CAMPAIGN)
    • اشکال مختلف کمپین شاپینگ
  • معرفی کمپین ویدیویی (VIDEO CAMPAIGN)
    • اشکال مختلف کمپین‌های ویدیویی
  • معرفی کمپین افزایش نصب اپلیکیشن (APP CAMPAIGN)
  • معرفی کمپین هوشمند (Smart)
  • معرفی کمپین محلی (Local)
  • معرفی کمپین Discovery
  • هر هدفی با استفاده از انواع کمپین‌های گوگل ادز دست‌یافتنی است

انواع کمپین‌های گوگل ادز

شما باید هنگام ایجاد کمپین تکلیف دو موضوع را قبل از هر چیزی مشخص کنید. گوگل ادز ابتدا از شما می‌پرسد که هدفتان از ایجاد آن چیست؟ فروش، مشتری راغب (لید)، آگاهی از برند، ترویج اپلیکیشن و ترافیک وب‌سایت از مهم‌ترین اهدافی است که می‌توانید برای تبلیغات خود در نظر بگیرید.

 تعیین هدف کمپین‌ تبلیغاتی در گوگل ادز

 تعیین هدف کمپین‌ تبلیغاتی در گوگل ادز

شما در مرحله دوم باید یکی از انواع کمپین‌ها زیر را برای رسیدن به این هدف انتخاب کنید:

  • شبکه سرچ یا جستجو: تبلیغ متنی شما پس از اینکه کاربری عبارت کلیدی هدفتان را جست‌وجو کند، در صفحه نتایج نمایش داده می‌شود.
  • تبلیغات دیسپلی یا نمایشی: با انتخاب این کمپین تبلیغ خود را روانه سایت‌های پارتنر گوگل و شبکه نمایش آن می‌کنید.
  • شاپینگ یا فروش: تبلیغ شما در اسلایدر محصولات صفحه نتایج جست‌وجو نشان داده می‌شود. کاربر می‌تواند روی تبلیغ شما کلیک کند و سفر خود را برای مقایسه و خرید آن ادامه دهد.
  • ویدیویی: تبلیغات در این کمپین قبل، حین یا بعد از ویدیوهای یوتیوب نمایش داده می‌شوند.
  • افزایش نصب اپلیکیشن: تبلیغ اپلیکیشن شما از طریق کانال‌های مختلف مانند اپلیکیشن‌های پلی استور به دست مخاطب هدف می‌رسد.
  • هوشمند: صفر تا صد ایجاد و مدیریت تبلیغ در این کمپین به عهده الگوریتم‌های هوشمند گوگل است. گوگل این کمپین را برای کمک به کسب‌وکارهای کوچک که آشنایی کافی با مفاهیم بازاریابی و تبلیغات آنلاین ندارند، به پلتفرم خود اضافه کرده است.
  • محلی: تبلیغ شما در این کمپین به مخاطب محلی (مخاطبی که در اطراف فروشگاه شما زندگی می‌کند.) نشان داده می‌شود.
  • Discovery: تبلیغات دیسکاوری در فید اپلیکیشن گوگل، جی‌میل و یوتیوب بر اساس رفتار و علایق کاربر نمایش داده می‌شوند.

انواع کمپین های گوگل ادز

انواع کمپین های گوگل ادز

با این حال، کدام‌یک از آن‌ها شما را به هدفتان می‌رساند؟ در بخش‌های بعدی سعی می‌کنیم با بررسی جزئیات بیشتری از انواع کمپین‌های گوگل ادز به این سوال پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای ساخت اکانت گوگل ادز

1- کمپین شبکه سرچ یا جستجو (Search Network Campaigns)

تبلیغات در کمپین شبکه سرچ یا جستجو در بالا یا پایین صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند. آن‌ها با برچسب «Ad» از نتایج ارگانیک جدا می‌شوند.

کمپین شبکه سرچ

کمپین شبکه سرچ

گوگل در این سال‌ها به انتخاب اول کاربران برای جست‌وجو تبدیل شده است. به همین دلیل، شما با کمک تبلیغات جست‌وجو می‌توانید تبلیغ خود را در جایی نمایش دهید که به احتمال زیاد مخاطب هدفتان حضور دارد. از دیگر مزایای آن می‌توان به تشابه ظاهری تبلیغ به نتایج ارگانیک اشاره کرد که کاربر با آن خو گرفته است.

شما در نسخه سنتی اجازه دارید که تنها از یک تبلیغ یکسان با عنوان و توضیحات ثابت استفاده کنید. با این حال، شما می‌‌توانید بهترین نسخه از تبلیغ خود را با اجرای تبلیغات جست‌وجوی واکنش‌گرا به کاربر نمایش دهید.

شما در تبلیغات واکنش‌گرا عنوان‌ها و توضیحات مختلفی را در اختیار گوگل می‌گذارید. سپس، گوگل آن‌ها را با هم مطابقت می‌دهد و بهترین ترکیب را پیدا می‌کند. تبلیغات واکنش‌گرا به شما کمک می‌کنند تا مطابق هدف و نیت کاربر از جست‌وجو عمل کنید.

از کمپین‌های سرچ بیش از هر چیزی برای ظاهر شدن در صفحه نتایج مخاطبی استفاده می‌شود که برای خرید آماده است. به عنوان مثال، یک فروشگاه آنلاین ساعت هوشمند را در نظر بگیرید. آن‌ها می‌توانند مخاطبی که تصمیم گرفته است ساعت هوشمند بخرد را با هدف قرار دادن عبارت کلیدی «ساعت هوشمند ارزان» جذب کنند.

آن‌ها همچنین بهترین گزینه برای جذب مشتریان راغب (لید)، افزایش آگاهی از برند و افزایش ترافیک وب‌سایت به حساب می‌آیند. از طرفی، هزینه‌ تبلیغات جست‌وجو بر اساس مدل هزینه به‌ازای کلیک محاسبه می‌شود. از این رو، تا زمانی که کاربر روی تبلیغتان کلیک نکند، مبلغی از شما کسر نمی‌شود. (چنانچه قصد آگاهی از قیمت هر کلیک در گوگل ادز را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید!)

انتخاب بهترین کلمه کلیدی با کیورد پلنر

انتخاب کلمه کلیدی در کمپین سرچ گوگل ادز بسیار حائز اهمیت است؛ تحقق اهداف شما به کلمه‌ها و عبارتی بستگی دارد که هدف می‌گیرید. شما می‌توانید از کیورد پلنر برای انجام تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب بهترین گزینه‌ها استفاده کنید.

میانگین حجم جست‌وجوی ماهیانه کلمه‌های کلیدی و رنج قیمتی آن‌ها به شما در این ابزار نشان داده می‌شود. از طرفی، کیورد پلنر کلمه‌های کلیدی دیگری هم به شما بر اساس کلمه‌های کلیدی و موضوع وب‌سایتتان پیشنهاد می‌دهد. از این رو، شما می‌توانید بهترین گزینه را از دل این کلمه‌ها بیرون بکشانید.

لازم به ذکر است که پس از انتخاب کلمه‌های کلیدی می‌توانید هزینه احتمالی تبلیغات خود را با کمک این ابزار پیش‌بینی کنید. به این ترتیب، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که چه بودجه‌ای به کمپینتان اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید: شیوه صحیح انتخاب کلمات کلیدی در گوگل ادز

2- کمپین تبلیغات دیسپلی یا نمایشی (Display Campaign)

کمپین دیسپلی یکی دیگر از انواع کمپین‌های گوگل ادز به حساب می‌آید. شما افرادی را در این کمپین هدف قرار می‌دهید که به محصول شما علاقه دارند؛ اما هنوز جست‌وجوی خود را شروع نکرده‌اند.

گوگل شبکه‌ای از وب‌سایت‌های پارتنر ایجاد کرده است که به Google Display Network ( شبکه نمایش گوگل) معروف است. در این شبکه گوگل به تبلیغ‌دهنده کمک می‌کند تا محتوا را به دست مخاطبی برساند که با پرسونای مشتری او همسو است. از طرفی، وب‌سایت‌های پارتنر گوگل هم به ازای نمایش تبلیغ مبلغی دریافت می‌کنند.

کمپین تبلیغات دیسپلی

کمپین تبلیغات دیسپلی

شما می‌دانید که تبلیغ شما قرار است در چه وب‌سایتی نمایش داده شود. از این رو، به‌راحتی می‌توانید تبلیغی مرتبط با خوانندگان و بینندگان آن‌ها ارائه کنید تا روی آن کلیک کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید مکان نمایش تبلیغتان را مشخص کنید. تبلیغ شما در چه صفحه‌ای و در کدام بخش از آن نمایش داده شود.

از تبلیغات دیسپلی برای ایجاد و افزایش آگاهی از برند استفاده کنید. این کمپین به شما کمک می‌کند تا مخاطبان بالقوه را هدف قرار دهید. از آن گذشته، در کمپین دیسپلی برخلاف کمپین جست‌وجو دست شما بازتر است. شما می‌توانید از سه مدل قیمت‌گذاری هزینه به‌ازای کلیک، هزینه به‌ازای هزار نمایش و هزینه به‌ازای اکشن (پرداخت هزینه پس از تحقق عملی مشخص) استفاده کنید.

3- کمپین شاپینگ یا فروش گوگل ادز (Shopping Campaign)

شاپینگ یکی دیگر از انواع کمپین‌های گوگل ادز است که ویژگی‌های محصول شما را در صفحه نتایج با مخاطب هدفتان به اشتراک می‌گذارد. در این کمپین اطلاعات مهمی مانند قیمت و تصاویر محصول در قالب یک اسلایدر در بالای صفحه نتایج نمایش داده می‌شود.

شما برای اجرای تبلیغات شاپینگ باید ابتدا اطلاعات محصول خود را در Google Merchant Center تعریف کنید. سپس گوگل در زمان جست‌وجوی محصول مشابه با محصول شما آن‌ها را به کاربر نشان می‌دهد.

کمپین‌ فروش گوگل ادز مبتنی بر محصول است؛ تبلیغات زمانی به کاربر ارائه می‌شوند که او درباره محصولی خاص جست‌وجو کند. از این رو، او اطلاعات زیادی درباره محصول مورد نیاز خود بدون بررسی فروشگاه‌ها کسب می‌کند. سپس تصمیم‌ می‌گیرد که از کدام فروشگاه دیدن کند.

با این تفاصیل می‌توان گفت که کمپین‌ شاپینگ، گزینه‌ای مناسب برای افزایش ترافیک و افزایش فروش فروشگاه‌های آنلاین است. شما می‌توانید با ارائه دقیق ویژگی‌های محصول و تصویری جذاب از آن، مشتری را به سمت خود بکشانید.

کمپین شاپینگ

کمپین شاپینگ

لازم به ذکر است که شاپینگ گوگل ادز در ایران قابل اجرا نیست. امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک فروشگاه‌های آنلاین ایرانی هم بتوانند از مزایای آن بهره ببرند. با این حال، ممکن است مخاطب هدف شما در خارج از ایران زندگی کند که در این صورت می‌توانید فروش محصولاتتان را با آن افزایش دهید.

اشکال مختلف کمپین شاپینگ

هدف و قصد کاربر از جست‌وجوی نام محصول در بیشتر موارد خرید است. از این رو اغلب کمپین‌های شاپینگ نرخ بازگشت سرمایه و نرخ تبدیل خوبی رقم می‌زنند. از طرفی، شما می‌توانید از آن‌ها برای افزایش آگاهی از برند بهره ببرید. گوگل ادز سه نوع کمپین شاپینگ زیر را در اختیار صاحبان فروشگاه‌های آنلاین گذاشته است:

  • تبلیغات محصول (Product Shopping ad): تبلیغات بر اساس اطلاعاتی ایجاد می‌شوند که درباره محصول خود در حساب گوگل مرچند سنتر (Google Merchant Center account) ارائه می‌کنید.
  • تبلیغات ویترینی (Showcase Shopping ad): همانطور که از نام آن پیدا است، ویترینی از محصولات خود در اختیار کاربر می‌گذارید. از این رو، به او اجازه می‌دهید که محصولات شما را بدون مراجعه به فروشگاه‌تان مقایسه کند.
  • تبلیغات موجودی انبار محلی (Local Inventory Shopping ad): برای آن دسته از فروشگاه‌های آنلاینی مناسب است که محصولات خود را به صورت حضوری هم ارائه می‌کنند. با کمک این کمپین می‌توانند محصولات خود را به خریدارانی که در نزدیکی آن‌ها زندگی می‌کنند نشان دهند.

هنگام اجرای کمپین‌های شاپینگ از دو مدل قیمت‌گذاری زیر می‌توان برای محاسبه قیمت گوگل ادز استفاده کرد:

  • هزینه به‌ازای کلیک (CPC): توصیه می‌کنیم که از این مدل برای کمپین تبلیغات محصول استفاده شود. این بدان معنا است که هزینه تبلیغ را پس از اینکه کاربر به‌واسطه کلیک‌کردن روی تبلیغتان به فروشگاه شما مراجعه کرد، پرداخت می‌کنید.
  • هزینه به‌ازای تعامل (CPE): شما در این مدل قیمت‌گذاری مبلغی را پس از تحقق عملی مشخص مانند کلیک‌کردن روی دکمه «اضافه کردن محصول به سبد خرید» پرداخت می‌کنید. بهتر است از این مدل هنگام اجرای کمپین‌های تبلیغات ویترینی و تبلیغات موجودی انبار محلی استفاده شود.

4- کمپین ویدیویی (Video Campaign)

کمپین ویدیویی یکی از کمپین‌های جذاب و محبوب گوگل ادز است. یوتیوب یکی از زیرمجموعه‌های گوگل به حساب می‌آید که مانند یک موتور جست‌وجوی ویدیویی عمل می‌کند. شما می‌توانید مخاطب بالقوه را بر اساس آنچه که تماشا می‌کند، هدف بگیرید.

با تبلیغات ویدیویی دستیابی به مخاطب ایدئال با هدف‌گیری ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مانند سن، جنسیت و میزان درآمد بسیار راحت‌ است. از این رو، طراحی پرسونای مشتری به شما کمک می‌کند تا نتایج بهتری کسب کنید.

کمپین ویدیویی گوگل ادز

کمپین ویدیویی گوگل ادز

۵ ثانیه ابتدایی تبلیغ شما بدون نیاز به اجازه کاربر پخش می‌شود. با این حال، او پس از ۵ ثانیه تصمیم می‌گیرد که تبلیغ شما را تا انتها مشاهده کند یا خیر. به همین دلیل، میزان نرخ بازگشت سرمایه کمپین‌های ویدیویی در گرو کیفیت تبلیغ شما است.

لازم به ذکر است که گاهی اوقات برخی از تبلیغ‌دهندگان تصمیم می‌گیرند که ویدیویی ۱۵ ثانیه‌ای به کاربر نشان دهند. آن‌ها در این حالت، ریسک ایجاد وقفه در فعالیت کاربر را می‌پذیرند؛ کاربر باید تا پایان تبلیغ صبر کند و راهی برای فرار از آن ندارد.

اشکال مختلف کمپین‌های ویدیویی

تبلیغات ویدیویی را می‌توان به یکی از سه شکل زیر اجرا کرد:

  • تبلیغات ویدیویی در سرچ (In-search): تبلیغات ویدیویی در صفحه نتایج جست‌وجوی یوتیوب نشان داده می‌شوند. یوتیوب هم مانند گوگل از برچسب «Ad» برای متمایز کردن تبلیغات از سایر نتایج استفاده می‌کند.
  • تبلیغات ویدیویی در زمان پخش ویدیو (In-stream): تبلیغ ویدیویی قبل، بعد و در وسط ویدیو نمایش داده می‌شود.
  • تبلیغات در صفحه پخش ویدیو (In-display): تبلیغ ویدیویی در کنار سایر ویدیوهای پیشنهادی به مخاطب ارائه می‌شود.

اشکال مختلف کمپین ویدیویی

اشکال مختلف کمپین ویدیویی

اجرای هم‌زمان تبلیغات دیسپلی و تبلیغات ویدیویی به شما اجازه می‌دهد تا بیشترین مشتری بالقوه را جذب کنید. شما ابتدا باید بدانید که مخاطب هدفتان از چه کلمه‌ها و عبارت‌هایی و با چه هدفی استفاده می‌کند. سپس تبلیغی جذاب که با نیاز او همخوانی دارد ارائه کنید تا بهترین نتیجه را رقم بزنید.

دو مدل قیمت‌گذاری هزینه‌ به‌ازای مشاهده و هزینه‌ به‌ازای تعامل برای کمپین‌های ویدیویی در نظر گرفته شده است. شما در مدل اول مبلغی مشخص را زمانی پرداخت می‌کنید که فردی تبلیغتان را مشاهده کند. با این حال، هزینه تبلیغ در حالت دوم تنها پس از تحقق عملی مشخص مانند کلیک‌کردن روی دکمه فراخوان عمل کسر می‌شود.

5- کمپین افزایش نصب اپلیکیشن (App Campaign)

آیا اپلیکیشنی برای کسب‌وکار خود طراحی کرده‌اید؟ گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا تعداد نصب آن را افزایش دهید. با کمپین افزایش نصب اپلیکیشن می‌توانید تبلیغ خود را در مهم‌ترین دارایی‌های گوگل از جمله یوتیوب، صفحه نتایج جست‌وجو، پلی استور و شبکه نمایش گوگل تبلیغ کنید.

افزایش تعداد نصب تنها مزیت این کمپین نیست؛ شما می‌توانید کاربر را با کمک آن به سمت انجام اقدامی مشخص مانند عضویت در اپلیکیشن هدایت کنید. از طرفی، تبلیغ شما در سایر اپلیکیشن‌های مشابه نمایش داده می‌شود. به این ترتیب، مخاطبی را جذب خواهید کرد که به شما علاقه دارد.

کمپین افزایش نصب اپلیکیشن

کمپین افزایش نصب اپلیکیشن

در این کمپین‌ها برخلاف سایر انواع کمپین‌های گوگل ادز دیگر نیاز نیست که زمان زیادی را صرف طراحی تبلیغتان کنید. کافی است که مقداری متن، قیمت پیشنهادی و موقعیت مکانی را به گوگل ادز بدهید تا گوگل بر اساس آن تبلیغتان را طراحی کند. شما حتی می‌توانید به گوگل ادز اجازه دهید که تصویر یا ویدیویی مرتبط با تبلیغتان انتخاب کند و آن را به کاربر نشان دهد.

هزینه‌های افزایش نصب اپلیکیشن بر اساس دو مدل هزینه‌ به‌ازای نصب یا هزینه به‌ازای اکشن محاسبه می‌شود. شما هزینه تبلیغ را در مدل دوم پس از تحقق عملی مشخص مانند وارد کردن مشخصات فردی پرداخت می‌کنید. با این حال، هزینه تبلیغ در مدل اول به‌محض اینکه کاربر اپلیکیشن را نصب کند از شما گرفته می‌شود.

6- کمپین هوشمند (Smart)

همانطور که می‌دانید در تبلیغات گوگل ادز باید پارامترهای مختلفی مانند کلمه کلیدی هدف، مبلغ پیشنهادی و امتیاز کیفیت را کنترل کنید. بی‌شک، شما باید تیمی مجزا برای اجرای انواع کمپین‌های گوگل ادز در نظر بگیرید تا بتوانید به اهدافتان دست پیدا کنید.

با این حال، یکی از آن‌ها به نام کمپین هوشمند از این قاعده مستثنی است. هدف گوگل از طراحی آن چیزی به غیر از کمک به کسب‌وکارهای کوچک و تازه‌کار که دانش فنی کافی ندارند، نبوده است.

آن دسته از تبلیغ‌دهندگانی که وقت کافی برای مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی خود ندارند هم می‌توانند از آن بهره ببرند. از طرفی، ممکن است که کسب‌وکاری بودجه کافی برای اجرای سایر کمپین‌ها یا کار با آژانس‌های تبلیغاتی نداشته باشد.

کمپین هوشمند (smart) 

کمپین هوشمند (smart) 

تبلیغات با کمپین هوشمند بسیار آسان و راحت است. کافی است که حساب خود را در گوگل ادز ایجاد کنید، اهداف خود را مشخص کنید، موضوع کسب‌وکارتان را انتخاب کنید و در انتها بودجه خود را تعریف کنید.

سایر کارها پس از تعیین بودجه به عهده گوگل ادز است. شما می‌توانید ببینید گوگل چه کلمه‌های کلیدی برای شما انتخاب کرده است؛ اما نمی‌توانید آن‌ها را تنظیم کنید. شما تنها اجازه دارید که هدف و زمان‌بندی اجرای آن را تغییر دهید.

طراحی و اجرای کمپین‌های هوشمند بیشتر از پانزده دقیقه وقت نمی‌گیرد. شما می‌توانید تبلیغات خود را با استفاده از آن‌ها در صفحه نتایج جست‌وجو، تلفن‌های همراه، نقشه‌های گوگل و حتی وب‌سایت‌های پارتنر گوگل نمایش دهید.

هزینه‌ تبلیغات هوشمند بر اساس مدل قیمت‌گذاری هزینه به‌ازای کلیک محاسبه می‌شود. شما در اینجا هم مانند سایر انواع کمپین‌های گوگل ادز مبلغی مشخص را تنها بابت کلیک‌های کاربران می‌پردازید. با تخصیص صحیح بودجه می‌توانید هزینه‌هایتان را کنترل کنید؛ زیرا هزینه تبلیغات شما در ماه بیش از بودجه‌ای که مشخص کردید نخواهد شد.

7- کمپین محلی (Local)

در کمپین‌های محلی از تبلیغات جست‌وجو و تبلیغات دیسپلی برای هدف‌ قرار دادن مخاطبان یک منطقه خاص استفاده می‌شود. اغلب تبلیغ‌دهندگان از آن‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدفی استفاده می‌کنند که در همسایگی آن‌ها حضور دارند.

کمپین‌ محلی یکی از بهترین انواع کمپین‌های گوگل ادز برای کسب‌‌وکارهای خدماتی مانند رستوران‌ها، خیاطی‌ها، مکانیکی‌ها و سالن‌‌های زیبایی است. شما همچنین می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان حضوری فروشگاه خود را هم با کمک آن‌ها افزایش دهید.

استفاده از کسب‌وکارهای اطراف محل زندگی و محل کار به مصرف‌کننده اجازه می‌دهد تا در زمان خود صرفه‌جویی کند. به این ترتیب، شما با استفاده از تبلیغات محلی مخاطبی را جذب می‌کنید که نه تنها به شما نیاز دارد بلکه در نزدیکی شما زندگی‌ می‌کند.

کمپین محلی (local)  

کمپین محلی (local)  

قصد و نیت کاربر از جست‌وجوی عبارت‌های کلیدی مبتنی بر موقعیت مکانی خاص در اغلب موارد بسیار جدی است. به عبارت دیگر، او تصمیم گرفته است که عملی مشخص را انجام دهد و به خدمات یک کسب‌وکار در نزدیکی خود نیاز دارد.

به عنوان مثال، شخصی «پیتزافروشی در نوفل لوشاتو» یا «لوله‌کشی در سعادت‌آباد» را جست‌وجو می‌کند که به پیتزا یا لوله‌کش نیاز فوری دارد. نه تنها احتمال جذب و به دنبال آن تبدیل مخاطب در کمپین‌های محلی بسیار بالا است بلکه خیلی سریع هم رخ می‌دهد.

شما می‌توانید از مدل قیمت‌گذاری هزینه‌ به‌ازای کلیک برای محاسبه قیمت گوگل ادز هنگام اجرای این کمپین‌ها استفاده کنید. با این حال، این نوع کمپین نسبت به سایر کمپین‌ها ارزان‌تر تمام خواهد شد؛ زیرا رقابت برای کلمه‌های کلیدی مبتنی بر موقعیت مکانی کمتر است.

8- کمپین Discovery

کمپین Discovery به‌تازگی به تیم گوگل ادز پیوسته است. با این حال؛ این کمپین تفاوت بزرگی با سایر انواع کمپین‌های گوگل ادز دارد. تبلیغ در آن بر اساس رفتار کاربر به او نمایش داده می‌شود. به عبارت دیگر؛ شما دیگر منتظر نمی‌مانید که مخاطب هدفتان عبارت یا کلمه‌ای را در گوگل جست‌وجو کند.

کمپین‌های تبلیغاتی Discovery در ابتدا برای نمایش در اپلیکیشن گوگل طراحی شدند؛ اما پس از مدتی زمین بازی آن‌ها گسترش پیدا کرد و سر از یوتیوب و جی‌میل هم درآوردند. تبلیغ‌دهندگان با گسترش کانال‌های نمایش می‌توانند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در هر مرحله از سفر مشتری برای او رقم بزنند.

معرفی کمپین discovery  

معرفی کمپین discovery  

اغلب تبلیغ‌دهندگان از دیسکاوری بیش از هر چیزی برای افزایش نرخ تبدیل استفاده می‌کنند. شما در حال حاضر تنها می‌توانید از دو استراتژی قیمت‌گذاری به حداکثر رساندن تعداد تبدیل‌ها (Maximize Conversions) و هزینه به‌ازای اکشن (CPA) استفاده کنید.

درباره هزینه به‌ازای اکشن پیش از این صحبت کرده‌ایم. با این حال، منظور از استراتژی قیمت‌گذاری به حداکثر رساندن تعداد تبدیل‌ها چیست؟ هزینه تبلیغ در این استراتژی به‌گونه‌ای محاسبه می‌شود که بتوانید با بودجه روزانه خود بیشترین تعداد مخاطب را تبدیل کنید.

هر هدفی با استفاده از انواع کمپین‌های گوگل ادز دست‌یافتنی است

گوگل ادز یکی از ابزارهایی است که می‌توان کمپین‌های مختلفی با هدف‌های متفاوت را با آن اجرا و مدیریت کرد. گنجاندن یکی از انواع کمپین‌های گوگل ادز در استراتژی تبلیغاتی به دلیل گستردگی و قدرت این ابزار الزامی است.

تبلیغات گوگل ادز در بدترین حالت هم باز نتایج خوبی برای کسب‌وکارها رقم می‌زنند؛ اما چه دلیلی دارد که از منابع خود به بهترین شکل بهره نبرید؟ کافی است که اهداف تبلیغاتی خود را شناسایی کنید تا بتوانید قدم‌های بعدی را محکم‌تر بردارید.

شما با انواع کمپین‌های گوگل ادز و کاربرد آن‌ها در این مقاله آشنا شدید. با این حال، اجرا و مدیریت تبلیغات گوگل ادز در ایران دردسرهای خاص خودش را دارد؛ نگران نباشید! کارشناسان ما در فرست ادز به شما کمک می‌کنند تا بهترین گزینه را بر اساس هدفتان انتخاب و اجرا کنید.

منابع:

YOYOFUMEDIA | HubSpot | PPCexpo | sixads | tinuiti | Google Help Center | AdEspresso

5/5 – (2 امتیاز) رضا سپه‌وندی | 

نه تنها به نوشتن بلکه به خواندن، شنیدن و دیدن هم علاقه دارم؛ معتقدم که انسان باید تشنه یادگیری باشد.

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید