سازه های چوبی دارای انواع مختلفی هستند که در سراسر جهان از آن ها استفاده می کنند. این سازه ها علی رغم تفات های بسیاری که دارند دارای ساختاری مشابه و یکسان هستند. از سازه های چوبی بیشتر به منظور ساخت ویلا چوبی و خانه چوبی استفاده می کنند. قیمت سازه های چوبی بسیار ارزان تر و به صرفه تر از سازه های بتنی، آجری و … است، به همین خاطر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. قیمت این سازه ها را با توجه به عوامل مختلفی تعیین می کنند. در این مقاله سعی داریم تا به بررسی برخی از مهمترین عوامل موثر در قیمت سازه های چوبی بپردازیم از این رو تا انتهای ایم مطلب ما را همراهی کنید.

قیمت ویلا چوبی

همان طور که پیش تر نیز ذکر شد قیمت ساخت خانه چوبی و ویلا چوبی و سایر سازه های چوبی را بر اساس عوامل مختلفی تعیین می کنند. در ادامه به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم:

قیمت چوب

از جمله این عوامل می توان به قیمت چوب استفاده شده در ساخت ویلا چوبی اشاره کرد. از آنجایی که چوب یکی از اصلی ترین و مهم ترین مواد اولیه سازنده این خانه ها است، افزایش و یا کاهش قیمت چوب بر قیمت ویلا چوبی نیز تاثیر مستقیمی خواهد داشت. نوع چوب نیز یکی از مهمترین عواملی است که بر قیمت چوب تاثیر دارد. هر چه چوب از کیفیت بالاتری برخوردار باشد قیمت سازه نیز افزایش خواهد یافت. باید بگوییم که چوب نیز مانند سایر مصالح به صورت وزنی (بر حسب متر مربع) معامله می شود.

قیمت مصالح

قیمت مصالح نیز مانند قیمت چوب تاثیر بسزایی بر تعیین قیمت نهایی ویلا چوبی دارد. هر چه هزینه مصالح بالاتر باشد مسلما قیمت محصول نهایی نیز بالاتر خواهد بود. همان طور که مشخص است مصالح نیز مانند سایر مواد دارای نوع و کیفیت های متفاوتی هستند. هر چه کیفیت مصالح به کار برده شده بیشتر و بالاتر باشد به طبع قیمت سازه نیز بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که خرید و یا سفارش ویلا چوبی که با استفاده از مصالح باکیفیت ساخته شده است بسیار به صرفه و اقتصادی تر از ویلا چوبی های بی کیفیت است، زیرا مصالح با کیفیت دوام و طول عمر بیشتری داشته و می توانید سال های بیشتری از آن استفاده کنید.

قیمت خدمات مهندسی و پیمانکاری

خدمات مهندسی و یا پیمانکاری نیز یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در تعیین قیمت سازه های چوبی مانند ویلا چوبی و خانه چوبی تاثیر بسیار زیادی دارد. ساخت ویلا چوبی و خانه چوبی نیازمند طراحی و دریافت خدمات مهندسی مانند فونداسیون، طراحی تاسیسات مکانیکی، برقی و … است که خود شامل هزینه می شود. هزینه های خدمات مهندسی برای شرکت های مختلف مهندسی متفاوت است. برخی از شرکت های مهندسی تازه کار هزینه های اندکی را برای انجام این کارها به مشتریان عرضه می کنند. اما باید در نظر داشت که این شرکت ها به دلیل تجربه کاری کم و گاهی نداشتن مهندسین حرفه ای می توانند کار خود را به خوبی انجام نداده و هزینه های بسیار گزافی بر مشتریان تحمیل کنند. بنابراین توصیه می شود که به منظور طراحی و ساخت ویلا چوبی و خانه چوبی خود از شرکت های معتبر و با سابقه ای که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید.

متراژ و امکانات رفاهی ویلا چوبی

متراژ و امکانت رفاهی به کار برده شده درساخت خانه چوبی و ویلا چوبی نیز از  دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت هستند. به طور مثال هر چه در ساخت خانه چوبی از متراژ بیشتری استفاده شود و امکانت رفاهی بیشتری به کار برده شود باشد، قیمت نیز بالاتر است. با هزینه ای که برای امکانات رفاهی خانه چوبی خود می کنید می توانید رفاه خانواده خود را تامین کنید بنابراین صرف هزینه ای نه چندان زیاد ارزشش را دارد.

به طور کلی هزینه های مرتبط با ساخت خانه چوبی و ویلا چوبی دارای نقشی بسیار اساسی و مهم در قیمت دارند. هر چه کیفیت و میزان خدمات ارائه شده بیشتر باشد به طبع قیمت نیز بالاتر خواهد بود.

قیمت سازه های چوبی در چوبین ویلا

چوبین ویلا یکی از برترین و معتبرترین شرکت های طراحی و تولید انواع سازه های چوبی از جمله خانه چوبی و ویلا چوبی است. چوبین ویلا با بهره مندی از تیمی مجرب از مهندسین حرفه ای و ماهر در زمینه طراحی، تولید و اجرای انواع سازه های چوبی فعالیت می کند. قابل ذکر است که چوبین ویلا با استفاده از بهترین و مرغوب ترین مصالح موجود در بازار سازه های چوبی را تولید و با نازل‌ ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. به منظور مشاهده نمونه کارهای این شرکت و اطلاع از قیمت و سایر خدمات ارائه شده توسط این شرکت می توانید به سایت اینترنتی choobinvilla.ir مراجعه و در صورت نیاز با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید