گرجستان یکی از جذاب‌ترین کشورها برای مطالعه فرهنگ و جامعه شناسی می‌باشد که همواره مورد توجه کسانی که علاقه مند به اینگونه مطالبات هستند بوده است. شرایط جغرافیایی گرجستان از قدیم تاکنون باعث شده که فرهنگ این کشور با تنوع جالبی بین آسیا و اروپا شکل بگیرد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اگر که قصد خرید تور گرجستان نوروز گلبرگ سیر را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از تنوع قیمتی تورهای آژانس مسافرتی گلبرگ سیر استفاده کنید و از تجارب کارشناسان این آژانس معتبر نهایت بهره را ببرید.

 دین و مذهب

برخی از مردم گرجستان مسیحی، برخی مسلمان و… می‌باشند. مسیحیان کشور گرجستان به دو شاخه ارتدکس و پروتستان تقسیم می‌شوند که البته تعداد پیروان شاخه پروتستان بسیار کم است و اغلب مردم پیرو کلیسای ارتدکس می‌باشند. 70 درصد جمعیت این کشور را مسیحیان تشکیل می‌دهند و مابقی را مسلمانان و دیگر اقوام مختلف تشکیل می‌دهند.

مردم گرجستان همواره در کنار نوآوری‌های فرهنگی مختلف، به قواعد و اصول دینی خود احترام گذاشته و از آن‌ها در مراسمات مختلف از جمله ازدواج استفاده می‌کنند.

 فرهنگ آسیایی-اروپایی

کشور گرجستان به دلیل قرارگیری در میان اروپا و آسیا، فرهنگی تلفیقی از شرق و غرب به خود گرفت که این نوع فرهنگ جذابیت فرهنگی این کشور را برای فرهنگ‌شناسان دوچندان کرده است. تعادل میان فرهنگ شرقی و غربی را در این کشور به زیبایی می‌توان مشاهده کرد. بسیاری از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کشور گرجستان شما را به قرن 19 میلادی خواهد برد و در تاریخ غرق می‌کند.

 احترام به والدین، همواره در راس

در فرهنگ و جامعه گرجستان، احترام به بزرگ‌سالان همواره جزء اصول اصلی و کهن محسوب می‌شود و در هر گروه اجتماعی، فرد مسن‌تر در راس قرار می‌گیرد و بقیه افراد از وی پیروی می‌کنند. گرجی‌ها حتی انتظار دارند زمانی که توریست‌ها وارد گرجستان می‌شوند، به افراد مسن‌تر از خود کاملا گوش دهند و پیرو او باشند. شما به هیچ وجه نباید که افراد مسن‌تر را با نام کوچک صدا بزنید و این شاید یک توهین تلقی شود. در گرجستان شما تنها نزدیک‌ترین دوستانتان و اعضای خانواده خود را با نام کوچک صدا می‌زنید و بقیه افراد را باید با پسوند اقا / خانم یا نام فامیلی‌شان صدا کنید.

 حقوق زنان در گرجستان

جالب‌ترین مورد درباره فرهنگ گرجستان، احترام ویژه آن‌ها به زن و جایگاه زنان در این کشور قرار دارد. با اینکه بیشتر کشورهای آسیایی و شرقی در مسئله حقوق زنان به نوعی عقب افتاده‌اند، اما در گرجستان به لطف پیوند فرهنگ اروپایی، این مورد در کنار فرهنگ شرقی کاملا بهبود یافته است.

در فرهنگ مردم گرجستان، بعد از احترام به مسن‌ترها، احترام به زنان در راس فرهنگ قرار دارد و به عنوان مهم ترین مورد مورد در جامعه به کار گرفته می‌شود. خانم‌ها در گزینش و استخدام شغل‌های خاص و ویژه در راس قرار دارند و دارای اولویت بیشتری نسبت به مردان می‌باشند. اگر که خانم‌ها دارای تحصیلات عالیه و یا مهارت‌های بالایی باشند، می‌توانند حقوقی چندین برابر مردها دریافت کنند.

 مهمان‌نوازی گرجی‌ها

گرجستان همیشه از لحاظ مهمان‌نوازی محبوبیت خاصی داشته است. جالب است بدانید بعضی افرادی که به گرجستان سفر می‌کنند، اکثر انگیزه آنان تجربه مهمان‌نوازی گرجی‌ها می‌باشد. در فرهنگ گرجستان، مهمان به عنوان یک نعمت و هدیه از طرف خداوند مورد پذیرش قرار می‌گیرد. گرجی‌ها همواره به دنبال مهمان‌نوازی به بهترین شکل هستند تا بتوانند افراد خارجی را جذب فرهنگ خود کنند. بخش اعظمی از شهرت گرجستان به دلیل روحیه مهمان نوازی فرهنگ آن‌ها می‌باشد.

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید، با انتخاب هوشمندانه و البته با مشورت می‌توانید علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها، بیشترین لذت را از صفر خود ببرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم تنوع قیمت‌های تور گرجستان را در سایت آژانس مسافرتی گلبرگ سیر مشاهده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید