مقالات شبکه‌ های اجتماعی | تحریریه یکتانت | تاریخ بروزرسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرامقرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی نقش مهم و مؤثری برای کاربرانی که صاحبان کسب‌وکارهای مختلف هستند، ایفا می‌کنند؛ چراکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات دیجیتال و شناساندن کسب‌وکار به کاربران این شبکه‌ها باعث رشد هر چه بیشتر و افزایش مشتریان آن‌ها می‌شود. در این میان، اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی بین تمام مردم است؛ اما بیشتر اوقات نیاز است که راه‌های ارتباطی بیشتری بین یک کسب‌وکار و مخاطبان آن وجود داشته باشد. از این رو اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید لازم است با نحوه اضافه کردن این راه‌های ارتباطی به اینستاگرام آشنا باشید. این راه‌های ارتباطی معمولاً به معنی قرار دادن لینک‌های شبکه‌های اجتماعی دیگر از جمله لینک تلگرام در بیو اینستاگرام است. پس در این مقاله به نحوه قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام می‌پردازیم.

مشکل باز نشدن لینک تلگرام در اینستاگرام

اینستاگرام زیر مجموعه پلتفرم بزرگ فیسبوک (که در حال حاضر به متا تغییر نام داده) است. کمپانی فیسبوک معمولاً این تصور را در خود ایجاد نمی‌کند که از چیزی می‌ترسد؛ اما این شبکه اجتماعی ظاهراً کمی نگران پتانسیل رقابتی است که بین کمپانی خود و شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اسنپ چت وجود دارد. به همین خاطر از سال 2015، این دو شبکه اجتماعی در لیست سیاه سرویس اینستاگرامِ فیسبوک قرار گرفتند.

این اتفاق به این معناست که کاربران اینستاگرام نمی‌توانند لینک تلگرام و اسنپ چت خود را به قسمت بیوی اینستاگرام اضافه کنند و علت باز نشدن لینک تلگرام در اینستاگرام هم همین موضوع است. بنابراین اگر لینک تلگرام خود را با فرمت Telegram.me/username و حتی tlgrm.me/username (که به عنوان جایگزین فرمت قبل به وجود آمده بود) به قسمت website بیوی اینستاگرام اضافه کنند با پیغام زیر روبه‌رو می‌شوند:

مشکل باز نشدن لینک تلگرام در اینستاگرام

مشکل باز نشدن لینک تلگرام در اینستاگرام

این پیغام به این معناست که: «لینک‌هایی که می‌خواهند شما را به سرویس دیگری اضافه کنند، در اینستاگرام پشتیبانی نمی‌شوند.»

بعد از این اتفاق، پاول دوروف، مؤسس تلگرام شکایت خود را از فیسبوک (شرکتِ مادر اینستاگرام) در توییتر مطرح کرد. دوروف معتقد است که فیسبوک صرفاً سرویس او را به این دلیل که به طور پیوسته در حال رشد است، هدف قرار داده است تا وارد رقابت با او نشود. از این رو راه‌های جدید دیگری برای گذاشتن لینک تلگرام در اینستاگرام به وجود آمدند تا این مشکل را برای کاربران حل کنند. این راه‌ها در ادامه شرح داده می‌شوند.

نحوه گذاشتن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام

در قسمت قبل فهمیدیم که چرا اینستاگرام لینک تلگرام را قبول نمی‌کند. اما باید بدانید که با گذشت زمان، برای حل هر مشکلی یک راه‌حل پیدا می‌شود، حتی مشکل باز نشدن لینک تلگرام در اینستاگرام! در ادامه به بررسی روش‌های جدید گذاشتن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام می‌پردازیم.

راه اول؛ استفاده از پلتفرم یک‌لینک

پلتفرم یک‌لینک بستری است که به شما اجازه می‌دهد لینک کانال‌های ارتباطی مختلف را درون یک لینک جای دهید. به این صورت شما می‌توانید لینک سایت، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و حتی آدرس خود را در کنار هم داشته باشید و در اختیار مشتری قرار دهید. بیوی اینستاگرام به دلیل اینکه بیش از یک لینک در آن جای نمی‌گیرد، از جمله مواردی است که یک لینک کاربرد زیادی در آن دارد.

براي استفاده از این پلتفرم و ساخت لينك سفارشي مخصوص به خود كافي است به وب‌سایت یک‌لینک مراجعه و در آن ثبت‌نام کنید. سپس وارد داشبورد حساب كاربري خود شويد تا صفحه وب اختصاصي حاوي لينك‌ شبکه‌های اجتماعی خود را بسازيد. در قسمت داشبورد حساب كاربري خود با چنين صفحه‌اي روبه‌رو خواهيد شد:

قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام به وسیله یک لینکقرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام به وسیله یک لینک

در این قسمت می‌توانید روی گزینه شبکه‌های اجتماعی کلیک کنید تا فهرستی کامل از انواع شبکه‌های اجتماعی که قابلیت اضافه کردن دارد را مشاهده کنید:

انتخاب نوع شبکه اجتماعیانتخاب نوع شبکه اجتماعی

با کلیک روی هر یک از شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب می‌توانید آیدی یا لینک مربوط به آن را وارد کنید تا لینک مربوط به آن‌ها ساخته شود و در صفحه یک لینک شما قرار بگیرد. در زبانه تنظیمات پیشرفته هم امکانات مختلفی در اختیار شما قرار دارد تا صفحه خود را به شکل دلخواه تزیین کنید:

منوی تنظیمات پیشرفته داشبورد یک لینکمنوی تنظیمات پیشرفته داشبورد یک لینک

در اینجا لینکی که مخاطبان شما را وارد این صفحه می‌کند عبارت است از: yek.link/testtest

با قرار دادن این لینک در بیوی اینستاگرام خود، مخاطبان شما وارد صفحه‌ای مانند نمونه زیر خواهند شد:

شکل ظاهری یک لینک

شکل ظاهری یک لینک

پس از آن با کلیک بر روی هر یک از این گزینه‌ها وارد لینک مربوط به آن‌ها می‌شوند. در انتخاب رنگ، نحوه چینش و موارد دیگری کاملا دستتان باز است و می‌توانید این صفحه را به شکل دلخواه خود طراحی کنید.

راه دوم؛ نوشتن نام کاربری داخل فرمت مشخص

به جای طی کردن تمام این مراحل می‌توانید فقط نام کاربری یا username تلگرام خود را به جای ستاره‌ها در قالب زیر بنویسید:

***/t.me

مثلاً اگر آیدی تلگرام شما test باشد، لینک تلگرام شما برابر t.me/test خواهد بود.

راه سوم؛ استفاده از سایت‌های کوتاه کننده لینک

اکنون شاید این پرسش برای شما مطرح شود که آیا اینستاگرام در آینده، این روش دور زدن را شناسایی می‌کند؟ آیا قرار است باز هم برای اضافه کردن لینک تلگرام در اینستاگرام با مشکل مواجه شویم؟ پاسخ این سوال می‌تواند مثبت باشد. به همین خاطر بهتر است برای به دست آوردن لینک تلگرام (و حتی واتساپ و اسنپ چت) از وب‌سایت‌های کوتاه‌کننده‌ی لینک استفاده کنیم.

این وب‌سایت‌ها لینک اصلی تلگرام شما را می‌گیرند و آن را به اصطلاح کوتاه می‌کنند و لینکی با فرمت جدید به شما می‌دهند. کوتاه کردن لینک باعث می‌­شود که اینستاگرام کمتر به لینک شما شک کند و آن را مورد بررسی قرار دهد. تعداد این وب‌سایت‌های کوتاه کننده لینک هم آنقدر زیاد است که اینستاگرام نمی‌تواند تمام آن‌ها را تحریم کند. تعدادی از این سایت‌ها عبارتند از:

  • Bitly.com
  • Soo.GD
  • Pretty Links
  • Ouo.io
  • TinyURL.com

برای دریافت لینک تلگرام خود از طریق یکی از این وبسایت‌ها، کافی است URL لینک اصلی تلگرام خود را که از طریق یکی از روش‌های گفته شده در قسمت‌های قبل به‌دست آورید، در باکس مربوط به کوتاه کردن لینک در این وبسایت‌ها قرار دهید و روی گزینه کوتاه کردن لینک کلیک کنید. برای مثال در وبسایت Bitly.com با تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد:

سایت bitlyسایت bitly

با کلیک روی shorten نتیجه زیر را خواهید دید:

کوتاه کردن لینک با bitly

کوتاه کردن لینک با bitly

که عبارت https://bit.ly/3qC3YT2 لینک کوتاه شده‌ی تلگرام شماست!

بیشتر بخوانید: روش کاربردی برای گذاشتن لینک واتساپ در بیو اینستاگرام

نحوه پیدا کردن لینک اصلی تلگرام (اکانت شخصی، گروه و کانال)

شاید از خود بپرسید که چگونه می‌توانید به لینک اکانت شخصی، گروه و یا کانال تلگرام خود دسترسی داشته باشید. در ادامه به مراحلی که لازم است طی کنید، اشاره می‌کنیم.

1- لینک اکانت شخصی تلگرام

  1. برنامه تلگرام را باز کنید
  2. روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید تا منوی تلگرام باز شود
  3. گزینه «Setting» را انتخاب کنید و روی نام کاربری خود کلیک کنید
  4. در پایین صفحه جدیدی که باز می‌شود می‌توانید لینک مربوط به نام کاربری خود را کپی کنید.

پیدا کردن لینک اکانت شخصی تلگرام

پیدا کردن لینک اکانت شخصی تلگرام

2- لینک گروه تلگرام

اگر بخواهید لینک گروه تلگرامی خود را پیدا کنید تا در بیوی اینستاگرام تان به اشتراک بگذارید، مراحل زیر را طی کنید:

  1. تلگرام خود را باز کنید و به گروه موردنظرتان بروید.
  2. روی نام گروه تلگرام در بالای صفحه کلیک کنید.
  3. گزینه «add member» یا «افزودن عضو» را انتخاب کنید و سپس گزینه «Invite to Group via Link» یا «دعوت به گروه از طریق لینک» را انتخاب کنید.
  4. در صفحه باز شده می‌توانید به سادگی لینک گروه تلگرام خود را کپی کنید.

نحوه پیدا کردن لینک گروه تلگرام

نحوه پیدا کردن لینک گروه تلگرام

3- لینک کانال تلگرام

برای پیدا کردن لینک کانال تلگرام فقط کافی است:

  1. تلگرام خود را باز کنید و به کانال مورد نظر بروید (فرقی نمی‌کند که شما ادمین کانال باشید یا نه).
  2. روی نام کانال در بالای صفحه کلیک کنید تا بخش «Channel Info» یا «اطلاعات کانال» را ببینید.
  3. در صفحه اطلاعات کانال روی لینک کانال کلیک کنید تا کپی شود.

نحوه پیدا کردن لینک کانال تلگرام

نحوه پیدا کردن لینک کانال تلگرام

طریقه گذاشتن لینک تلگرام در بیوی اینستاگرام

حالا که لینک تلگرام خود را از طریق یکی از روش‌های بالا به دست آورده و کپی کردید، می‌توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی آن را در بیوی اینستاگرام خود قرار دهید. کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.

2. با لمس آیکون پروفایل در نوار پایین صفحه، به صفحه‌ی پروفایل خود بروید.

3. روی گزینه‌ی Edit Profile کلیک کنید.

منوی تنظیمات اینستاگرام

منوی تنظیمات اینستاگرام

4. برای گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام، لینکی که کپی کرده بودید را زیر کادر Website قرار دهید.

5. سپس روی آیکون ✔ کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

افزودن لینک به بخش وبسایت اینستاگرامافزودن لینک به بخش وبسایت اینستاگرام

6. بهتر است بعد از قرار دادن لینک تلگرام در بیو اینستاگرام، یک بار روی آن کلیک کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

جمع‌بندی

گذاشتن لینک تلگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری (مثل واتساپ) در قسمت بیوی اینستاگرام، کمک زیادی به بهبود کسب و کار شما می‌کند. ممکن است شما یک کانال یا گروه تلگرامی داشته باشید که بخواهید مشتریان شما در آن عضو شوند. همچنین ممکن است بخواهید مکالمات خود با مشتریان را به تلگرام انتقال دهید. به همین خاطر فرا گرفتن اینکه چگونه لینک تلگرام را در بیو اینستاگرام بگذاریم، اهمیت زیادی دارد. اگر فکر می‌کنید که این مطلب به دوستان و آشنایان شما هم کمک می‌کند، آن را برایشان به اشتراک بگذارید.

4.2/5 – (5 امتیاز) تحریریه یکتانت

ارسال نظر کنسل کردن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام و نام خانوادگی* ایمیل* متن نظر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید