شهر زیبا و ساحلی بدروم یکی از شهرهای توریستی و پرطرفدار کشور ترکیه است . این شهر برای اغلب گردشگران اروپائی نامی آشناست اما بسیاری از مسافران ایرانی با اینکه بارها و بارها به ترکیه سفر نموده اند ، از تماشای زیبائی های آن ناکام مانده اند . بدروم علاوه بر داشتن طیبعتی باشکوه و زیبا از تاریخچه ای هزاران ساله برخوردار است و همواره تحت سلطه امپراتوری های بزرگ اداره می شد . از این رو بازدید از آثار تاریخی این شهر به بخش جذاب سفر تبدیل خواهد شد .

شهر بدروم در امتداد آبهای فیروزه ای دریای اژه واقع شده و مقصدی ایده آل برای گذراندن تعطیلات تابستانی است . بسیاری از اروپائیان برای سفر به این شهر علاقه زیادی از خود نشان می دهند و تابستان را در امتداد سواحل زیبای بدروم به تفریح و خوشگذرانی مشغول می شوند . آب های زلال ، سواحل امن و آفتاب درخشان در کنار آب و هوای مدیترانه از جمله امتیازات این شهر است .

باید اضافه کنیم شهر بدروم در جنوب کشور ترکیه واقع شده و علاوه بر امتیازات فوق از امکانات رفاهی متنوع نظیر هتل های لوکس و پارک های آبی متعدد برخوردار است و همانطور که اشاره کردیم این شهر تاریخی غنی و پر فراز و نشیب دارد . همه این عوامل سبب شده شهر بدروم در زمره دیدنی ترین شهر های کشور ترکیه قرار بگیرد و آوازه آن به گوشه و کنار جهان برسد . در ادامه این مطلب برخی از سواحل بدروم را به شما معرفی می کنیم تا بهترین و نزدیکترین آن ها را انتخاب نموده و تعطیلاتی به یاد ماندنی را تجربه کنید .

فنر بیچ (ساحل فنر )

ساحل زیبای فنر از چشم اندازی رویایی برخوردار است و مکان ایده آلی برای تجربه تفریحات آبی پر هیجان آبی است . این خط ساحلی دارای شن های زیبا و آب های زلال است و برای شنا و آفتاب گرفتن مناسب است . ضمنا امنیت و آرامش حکمفرما در آن سبب شهرت بیشتر این منطقه شده است . در امتداد ساحل فنر کافه ها و رستوران های فراوانی وجود دارد که برای خوشگذرانی شبانه مناسب است .

کایت سواری از تفریحات پر طرفدار این ساحل است و صبح ها که وزش باد ملایم تر است ، به افراد مبتدی آموزش های اولیه داده می شود .

گوموشلوک بیچ

ساحل کوموشلوک بدروم مکان ایده الی برای گشت و گذار و خوشگذرانی است و رستوران ها و کافه های فراوانی در اطراف آن به چشم می خورد که برای صرف غذاهای دریایی ایده آل هستند و باید افزود ، غذاهای این منطقه به قدری خوشمزه است که مردم محلی نیز برای صرف غذا به همین ساحل می آیند . این خط ساحلی دارای وسعت کمی است و همچنین دارای جاذبه های تاریخی فراوانی است . در این منطقه چند مهمانسرای کوچک وجود دارد که برای استراحت و اقامت مناسب هستند و حتی برخی مسافران اقامت در آن را به اقامت در هتل های لوکس ترجیح می دهند وبا این روش هزینه های سفر به طرز چشمگیری کاهش می یابد .

کارااینچیر بیچ

 

به اعلام سفر باتو ، این خط ساحلی نسبت به مابقی سواحل این شهر ، آرامتر و دنج تر است و به خصوص برای شنا و آفتاب گرفتن مکان بسیار مناسبی است .  این ساحل در شرق شهر بدروم قرار داشته و در نزدیکی منطقه ای به نام آکیلار قرار دارد و طی کردن این فاصله با ماشین حدودا پانزده دقیقه به طول می انجامد. این ساحل در میان تپه ها احاطه شده به همین دلیل از وزش بادهای شدید در امان است و آبهایی آرام دارد . در ساحل کارااینچیر پلاژ های خوبی برای استراحت و اقامت وجود دارد که برخی بالاترین استاندارد ها را دارند . همینطور در اطراف این ساحل ، رستوران ها و کافه های فراوانی به چشم می خورد که بای صرف نوشیدنی و صرف غذا  ایده آل اند.

گومبت بیچ

ساحل گومبت یک ساحل خانوادگی با امتیازات متعدد است و تا جایی که چشم کار می کند چترهای بزرگ و تخت های ساحلی دیده می شود . در این ساحل کافه و رستوران های متنوعی وجود دارد که برای صرف غذا و نوشیدنی ایده آل بوده و گردشگران بسیاری تنها برای صرف ناهار به این منطقه می آیند . ساحل کومبت دارای آبهای زیبا و  آرام است و عمق زیادی ندارد و به همین دلیل برای شنا مناسب است . برخی نیز به دنبال تجربه تفریحات ابی پر هیجان و متنوع ، جذب این منطقه می شوند .

توربا بیچ

ساحل توربا به مرکز شهر دسترسی آسانی  دارد و در فاصله کوتاهی از شمال شهر بدروم قرار گرفته است . این ساحل در نگاه اول مانند یک دهکده ماهیگیری به نظر می رسد و دارای مناظری بسیار زیباست و همچنین دارای پلاژ ها و رستوران های متنوعی است .

البته بدروم سواحل زیبای دیگری نیز دارد . کادیکالسی بیچ ، یاهسی بیچ و ساحل بیتز نیز بسیار معروف هستند و شمارش مابقی سواحل در این مقاله نمی گنجند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید